//

Idei de afaceri în interesul comunităţii în proiectul Social Innovation Relay

college_studentsLiceenii sunt stimulaţi să aibă o experienţă practică de antreprenoriat social şi beneficiază de consultanţă din partea angajaţilor NN România, voluntari în acest proiect. Cea mai bună echipa va fi premiată şi va reprezenta România în finala internaţională SIR.

Elevii de liceu sunt provocaţi să conceapă idei inovatoare de afaceri pornind de la problemele sociale din jurul lor, în cadrul proiectului educaţional Social Innovation Relay (SIR), derulat de Junior Achievement în parteneriat cu NN Group şi HP.

Aflat la a cincea ediţie în România, proiectul oferă tinerilor acces la o experienţă practică de antreprenoriat care să îi ajute în viitoarele alegeri de carieră. Pentru a-şi însuşi abilităţile de care au nevoie, liceenii vor avea la dispoziţie instrumente moderne şi atractive de învăţare: sesiuni de mentorat faţă-în-faţă şi online susţinute de experţi, un quiz în urma căruia pot obţine un certificat de cunoştinţe în domeniul inovării sociale, o platformă de cursuri online gratuite şi competiţia de antreprenoriat SIR.

Elevii se pot înscrie până la 15 aprilie în competiţie (urmând paşii de pe www.sir.jaromania.org), formulând soluţii la probleme sociale reale din domeniile educaţie, sănătate, incluziune socială, dezvoltarea nivelului de trai, drepturile omului, energie sau protecţia mediului. Ei vor fi sprijiniţi de angajaţii NN pentru a concepe proiecte fezabile ce pot fi transformate în afaceri. Echipa clasată pe locul I va fi premiată în cadrul Galei Business Hall of Fame şi va reprezenta România la finala globală online.

Antreprenoriatul social: între business şi binefacere

Antreprenoriatul social este unul dintre cele mai eficiente moduri în care oamenii pot schimba în bine societatea, identificând probleme, căutând soluţii şi schimbând mentalităţi.

Potrivit unui studiu de impact realizat de Centrul pentru Educaţie şi Industrie de la Universitatea Warwick la nivel internaţional, 86% dintre elevii care au participat la SIR au devenit mai conştienţi de problemele sociale existente în comunităţile lor, iar 78% dintre elevi s-au declarat mai încrezători în posibilitatea de a înfiinţa pe viitor o afacere socială.

Anul trecut, premiul naţional SIR a revenit echipei NEO Team, de la Colegiul Naţional Jean Monnet din Ploieşti, care a propus o soluţie la problema absenteismului şi abandonului şcolar. Au propus o companie de telecomunicaţii care să sprijine elevii din familii dezavantajate printr-un sistem de donaţii simplu: orele petrecute de abonaţi la telefon să fie convertite în ore petrecute la şcoală de un copil care nu şi-a putut termina studiile.

SIR se derulează în România, Bulgaria, China, Filipine, India, Olanda, Singapore şi Spania şi este susţinut la nivel global de NN Group şi HP. Profesorii şi elevii participanţi la SIR pot accesa ca resursă gratuită un curs de antreprenoriat social pe platforma HP Life. Mai multe informaţii şi regulamentul competiţiei sunt disponibile pe www.sir.jaromania.org.

Carmen Soare, Director de Marketing NN România:

„La fel cum prin serviciile financiare pe care le oferim îi ajutăm pe oameni să îşi construiască un viitor financiar mai bun şi mai sigur, prin implicarea în comunitate ne propunem să contribuim la dezvoltarea sustenabilă a societăţii.

E prioritar pentru noi să susţinem financiar şi să fim voluntari în proiecte, aşa cum este şi SIR, care facilitează accesul elevilor la educaţie şi le dezvoltă abilităţile necesare pentru a face faţă provocărilor societăţii actuale.

Promovarea antreprenoriatului social în rândul elevilor de liceu are potenţialul de a forma o viitoare generaţie activ implicată în asigurarea bunăstării societăţii în ansamblul ei.

Ne aşteptăm ca elevii care vor participa la acest proiect să devină în primul rând „antreprenorii propriului viitor” şi să fie mai receptivi la „mesajele” pe care societatea le transmite.”

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0