În pandemie, românii și-au descoperit pasiunea pentru DIY, zugrăvit și reparații în casă. Vânzările de șurubelnițe, rulete, vopsele și adezivi au crescut cu până la 15%

În pandemie, românii și-au descoperit pasiunea pentru DIY, zugrăvit și reparații în casă. Vânzările de șurubelnițe, rulete, vopsele și adezivi au crescut cu până la 15%

  • Cea mai mare creștere de vânzări s-a înregistrat la categoria Scule și unelte (cheie reglabilă, clește, patent, șurubelniță, ruletă, scule electrice).
  • Descoperirea unor hobby-uri și dezvoltarea unor proiecte DIY au avut rol terapeutic, în timpul pandemiei.
  • MAM Bricolaj are o ofertă de aproximativ 11.000 de produse, cele mai vândute fiind panourile, balamalele și accesoriile pentru mobilă și dressing.

MAM Bricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, a vândut, în perioada 2020-2021, cu 15% mai multe scule si unelte și cu 10% mai mulți adezivi și vopsele decât în anul anterior, arată o analiză a retailerului listat pe piața AeRo a Bursei de Valori București.

Datele centralizate de MAM Bricolaj de la consultanții de vânzări care au interacționat cu clienții rețelei de magazine evidențiază faptul că pandemia a generat schimbări semnificative ale comportamentelor de consum, cu impact pe piața autohtonă de bricolaj.

Din analiza datelor MAM Bricolaj, se conturează două noi trenduri, ambele apărute ca urmare a restricțiilor de circulație, impuse de pandemie, care au obligat persoanele active să petreacă mai mult timp acasă.

Mici reparații în propriile locuințe

Primul este acela că oamenii au început să fie mai preocupați de aspectul mobilierului din locuință, dar și de funcționarea acestuia. Cei mai încrezători în îndemânarea lor au decis să înlocuiască singuri componentele de mobilier sau instalațiile stricate, să le recondiționeze sau să monteze altele, mai aspectuoase sau practice.

Fenomenul este sesizabil în dinamica vânzărilor unora dintre produsele MAM Bricolaj, care au înregistrat un avans semnificativ în comparație cu anii anteriori.

Categoriile de produse ale căror vânzări au crescut semnificativ în perioada 2020-2021 sunt:

  1. Scule și unelte (cheie reglabilă, clește, patent, șurubelniță, ruletă, scule electrice), cu un avans de 15% .
  2. Vopsele și adezivi (adezivi universali, spuma poliuretanică, siliconul sanitar, pensule, vopsele), cu o creștere de 10%.

Pandemia a crescut interesul pentru hobby-uri și DIY

Al doilea trend apărut ca urmare a restricțiilor de circulație impuse a fost stimularea hobby-urilor. Multe persoane au experimentat diferite forme de exprimare a creativității și petrecere a timpului liber, îmbogățindu-și viața personală și folosind aceste noi preocupări pentru a face față anxietăților apărute în pandemie.

Timpul petrecut în casă, eventual alături de copii, răsfoind reviste și mai ales navigând pe internet, i-a făcut pe adulți să descopere activități noi și să-și exploreze latura creativă. Descoperirea unor hobby-uri și dezvoltarea unor proiecte DIY (Do It Yourself) au avut și un rol terapeutic, de instrument antistress, așa cum au arătat specialiștii în well-being”, a declarat Ioana Petre, director de marketing al MAM Bricolaj.

Aceste noi preocupări din viața personală au fost surprinse nu doar în dinamica vânzărilor, ci au fost confirmate și de consultanții MAM Bricolaj. În discuțiile cu clienții, aceștia au constat că a crescut numărul celor care cumpărau produse pentru a le folosi în alte scopuri decât cele obișnuite. De exemplu, țevile din plastic sunt utilizate nu doar la instalațiile sanitare, ci pot fi transformate, cu puțină imaginație sau cu ajutorul internetului, în suporți pentru rafturi, obiecte personalizate și viu colorate pentru depozitare, suporturi etc. De asemenea, clienții MAM Bricolaj au mai achiziționat bucăți de PAL și PFL sau adezivi și vopsele pentru diferite proiecte DIY, precum tablourile și alte obiecte decorative.

„Oamenii s-au inspirat de pe rețelele sociale – YouTube, Pinterest, Facebook și TikTok, unde au descoperit nenumărate exemple ce i-au ajutat să-și testeze creativitatea și îndemânarea”, a explicat Ioana Petre, directorul de marketing al MAM Bricolaj.

MAM Bricolaj oferă aproximativ 11.000 de produse pasionaților de bricolaj

Lanțul de magazine MAM Bricolaj oferă una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piață – aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vânzare în acest moment.

Cea mai mare pondere în vânzările MAM Bricolaj o au Panourile (27% din total, în primul trimestru al acestui an), urmate de Obiectele de fixare/Balamale (13%), precum și de Accesoriile de mobilă și Accesoriile pentru dressing (ambele reprezentând câte 11% din totalul vânzărilor).

MAM Bricolaj a înregistrat în primul trimestru din 2022 o cifră de afaceri de 14 milioane de lei, în creștere cu 16,2% față de perioada similară din 2021. Profitul net a fost de 152.000 de lei, comparativ cu 48.000 de lei în primul trimestru 2021.

Retailerul autohton de bricolaj intenționează extinderea rețelei de magazine, inclusiv prin M&A și prin sistem de franciză. Planurile companiei prevăd un număr de 12 magazine MAM Bricolaj în 2026, față de trei, în prezent.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0