-->

INCENDIULrămâne cauza celor mai mari despăgubiri plătite de OMNIASIG înprimul semestru pe două linii de produse –  Property și Asigurări de Locuință

INCENDIULrămâne cauza celor mai mari despăgubiri plătite de OMNIASIG înprimul semestru pe două linii de produse – Property și Asigurări de Locuință

OMNIASIG Vienna Insurance Group susține o comunicare publică transparentă și oferă periodic informații despre activitatea companiei, precum topul celor mai mari despăgubiri plătite pe principalele linii de produse din portofoliu. În primul semestru al anului, valoarea totală a despăgubirilor plătite de companie a fost de aproape 550 milioane lei. În topul celor mai mari despăgubiri plătite în această perioadă se evidențiază ca valoare cele de pe liniile RCA și Property (Asigurările de incendiu și calamități naturale). Astfel,în clasamentul aferent liniei RCA, cea mai mare despăgubirea fost de peste 3,1 milioane lei, plătită în urma unui accidentîn care șoferul unui autocamion a schimbat banda fără să se asigure, în timp ce vorbea la telefon și a lovit un motociclu, în Marea Britanie. În urma accidentului a rezultat decesul conducătorului motociclului. Cea de-a doua despăgubire, în valoare de peste3 milioane lei, a fost plătită pentru vătămări corporale și deces rezultate în urma unui accident petrecut în Franța,în care șoferul român al unui autotractor nu a putut frâna din cauza unor defecțiuni ale sistemului de frânare și a intrat într-o stație de taxare. În urma impactului, 16 autovehicule și stația au fost avariate, iar opt persoane vătămate, din care patru grav rănite și o persoană decedată. Pe cea de-a treia poziție în top este o despăgubire de peste 2,2 milioane lei plătită pentru vătămări corporale în urma unui accident cauzat de șoferul unui autocamion cu remorcă, ce nu a adaptat viteza la condițiile de carosabil umed,iar remorca sa a derapat, pătrunzând pe contrasens și lovind puternic un autoturism care venea regulamentar din sens opus.

Pe linia asigurărilor PROPERTY, primele trei despăgubiri ca valoare au fost provocate de incendii. Cea mai mare despăgubire, de aproximativ 37 milioane lei, a fost plătită în urma unui incendiu la o fabrică. Pe locul al doilea în acest top se află o despăgubire de peste 2,2 milioane lei, achitată ca urmare a unui incendiu la o hală de producție. Pe locul al treilea, este o despăgubire de aproximativ 1,4 milioane lei, plătită pentru un incendiu laun hotel, cauzat de un scurtcircuit electric produs în bucătărie.

Pe linia ASIGURĂRILOR DE LOCUINȚE, primele trei despăgubiri ca valoare au fost provocate și ele de incendii în locuință sau în anexa locuinței. Cea mai mare despăgubirea fost în valoare depeste 150.000 lei, aici incendiul a ars acoperișul în întregime și a avariat fațada casei și interiorul etajului.Pe locul doi în acest top este o despăgubire în valoare de peste 130.000 lei, pentru un incendiu la o casă, a cărei mansardă și acoperiș au ars în totalitate. Poziția a treia este ocupată de o despăgubire de aproximativ 110.000 lei, plătită pentru un incendiu izbucnit într-o magazie, care s-a extins apoi la acoperișul casei.

Incendiul este unul dintre cele mai frecvente cauze ce provoacă daune în locuințe. Conform raportului Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) privind evaluarea riscurilor la nivel național, în 2021 numărul total de incendii a fost 30.597, cu o medie zilnică a acestora de 84, dintre care 6.976 de incendii au fost provocate în locuințe (în medie 19 incendii pe zi), în creștere cu 2,96% față de anul trecut. Procentul de incendii în ceea ce privește mediile rural și urban sunt aproape egale, cu o proporție de 50,73% incendii produse în mediul rural și 49,27% în mediul urban.

Tragem pe această cale un semnal de alarmă, prin care încurajăm oamenii să își ia toate măsurile de protecție în vederea reducerii riscurilor de producere a incendiilor. OMNIASIG și-a asumat responsabilitatea de a educa și informa românii cu privire la cele mai eficiente metode de protecție și la utilitatea asigurărilor în cazurile mai puțin fericite.Astfel, sucursalele companiei organizează periodic în oraședin toată țara evenimente prin care informează publicullarg cu privire la pericolele ce pot amenința locuințele, precum și rolul și utilitatea unei asigurări de locuință pentru continuitatea vieții.

Pe segmentul CASCO, cea mai mare despăgubiredin prima jumătate a anului 2022 afost de peste 550.000 lei, fiind plătită în urma unui accident în care șoferul a încercat să evite un alt autoturism și a intrat pe contrasens într-un autobuz. Pe locul al doilea se află o despăgubire de aproximativ 450.000 lei, achitată în cazul unui accident în care șoferul a intrat pe sens opus și a lovit bordura, pentru a evita coliziunea cu o altă mașină care a virat brusc la stânga fără să semnalizeze. A treia despăgubire ca valoare a fost tot de aproximativ 450.000 lei, fiind achitată în urma unui accidentcauzat de neatenția șoferului care a pierdut controlul volanului într-o curbă și a intrat în parapetul de beton de pe marginea drumului, iar mașina a luat foc.

Pe linia ASIGURĂRILOR DE CĂLĂTORIE,cea mai maredespăgubire,de aproximativ 120.000 lei, a fost plătităpentru costurile medicale aferente unor poli-traumatisme (cranian și toracic) în urma unui accident rutier în Indonezia. A doua despăgubire, de aproximativ 95.000 lei a fost plătită ca urmare a unui deces survenit în urma unui accident rutier în Portugalia.Pe a treia poziție se află odespăgubire de peste 90.000 lei, plătită pentru costurile de spitalizare și operație generate de o situație medicală survenită în Canada. 

În această perioadă, serviciile medicale şi ASIGURAREA DE SĂNĂTATEau o importanţă mai mare ca oricând. Astfel, în primul semestru al acestui an, asigurarea de sănătate OMNI+,destinată companiilor și angajaților acestora, a fost accesată de tot mai mulți asigurați.Cele mai frecvente cinci specialități medicale accesate de asigurați în baza acestui tip de poliță au fost:imagistica, analizele de laborator, cardiologia, dermatologia șiginecologia. Media de vârstă a asiguraților care au accesat serviciile medicale prin această asigurare, este de 37 de ani și pentru femei, și pentru bărbați. Orașeleîn care au fost cel mai mult accesate servicii medicale în bazaasigurării de sănătate OMNI+, au fost: București, Constanța, Iași, Timișoara și Cluj. Urmărim întotdeauna ca serviciile noastre să fie cât mai rapide și la cel mai înalt nivel de calitate, iar rezultatul de tip Net Promoter Score (NPS) oferit de clienți pe parcursul derulării dosarului de daună, a fost în acest interval de 95, ceea ce subliniază clar satisfacția asiguraților noștri.

În prezent, rețeaua de clinici partenere OMNIASIG cuprinde 1.110 clinici la nivel național, iar asigurații pot accesa servicii medicale și în afara acestei rețele, iar contravaloarea respectivă le este rambursată de OMNIASIG în termen de 6 zile lucrătoare, în medie, de la avizarea inițială.

OMNIASIG evaluează, începând cu anul 2015, nivelul calității serviciilor oferite clienților prin sistemul de măsurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel internațional. Prin urmare, clienții care au avut un dosar de daună la OMNIASIG sunt rugați să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurate într-unsistem eficient, pe o scală de la 1 la 10. Rezultatul NPS cumulat a fost în primul semestru al acestui an de 87,23.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0