Maria Ghețea, Operations Director, OTP Bank: Cuvintele-cheie pentru această perioadă sunt adaptabilitate și solidaritate

Maria Ghețea, Operations Director, OTP Bank: Cuvintele-cheie pentru această perioadă sunt adaptabilitate și solidaritate

Cuvintele-cheie pentru această perioadă sunt adaptabilitate și solidaritate. Adaptare pentru că, într-un termen extrem de scurt, a fost necesar să ne modificăm majoritatea proceselor operaționale la telemuncă, trecând astfel printr-un proces de digitalizare peste noapte, necesar și obligatoriu. Solidaritate, pentru că am simtit că suntem împreună în această situație, ne-am susținut și ne-am înțeles rolul nostru în asigurarea continuității operaționale la aceleași standarde înalte de calitate și în găsirea de soluții practice pentru clienții noștri.

Pandemia a venit cu efecte neașteptate asupra vieții noastre, în plan social, economic, financiar, cultural, educațional. Cum ați simțit această perioadă, atât pe plan personal, cât și ca cetățean, ca femeie care s-a văzut pusă în situații limită cărora a trebuit să le facă față?
În plan personal, mărturisesc că am avut parte de sprijinul și armonia din familie. Am simțit că ne-am apropiat și mai tare unii de alții, ne-am reluat împreună amintiri din vacanțe, ne-am redescoperit talente culinare sau gospodărești, am făcut chiar și Lego. Am sărbătorit nunta de argint doar noi patru și am realizat cât de norocoși suntem. Am apreciat, aș zice, în special, lucrurile simple din viața de zi cu zi: o rază de soare, un curcubeu, primele cireșe culese din curtea părinților, florile crescute și îngrijite în grădina din fața blocului și fotografiate de mama, un buchet cu primele lăcrămioare primit în dar. Dar a fost și dificil, în mod special la început. Avem doi copii și, practic, fiecare dintre noi eram în câte o cameră, cu lecțiile/munca lui, vorbind fiecare în fața propriului calculator. Cel mai greu pentru mine însă a fost și este faptul că nu ne putem îmbrățișa, nu putem sărbători împreună momentele speciale din viața noastră, iar stresul cotidian și veștile triste din jur, legate de pandemie, nu au cum să nu te afecteze. Avalanșa de informații de tot felul a fost un element important și pentru a mă calibra, pentru mine a fost de mare ajutor să reascult podcastul Mind Architect cu Paul Olteanu. Am totuși în suflet speranța că sintagma “totul va fi bine” se va adeveri în cele din urmă.

Cum a afectat pandemia sectorul/societatea unde lucrați? Ce s-a schimbat în modul de business, de comunicare, de relaționare? A creat pandemia și oportunități de dezvoltare, de inovare?
Cuvintele-cheie pentru această perioadă consider că sunt adaptabilitate și solidaritate. Adaptare pentru că, într-un termen extrem de scurt, a fost necesar să ne modificăm majoritatea proceselor operaționale la telemuncă, trecând astfel printr-un proces de digitalizare peste noapte, necesar și obligatoriu. Având o echipă sudată de-a lungul anilor, cu experiență profesională vastă, dar și cu deschidere spre soluții, am reușit acest lucru într-un termen scurt.
Solidaritate, pentru că am simtit că suntem împreună în această situație, ne-am susținut și ne-am înțeles rolul nostru în asigurarea continuității operaționale la aceleași standarde înalte de calitate și în găsirea de soluții practice pentru clienții noștri. Grijile cele mai mari au avut în vedere protejarea și menținerea sănătății echipei, prin dotarea cu tot ce este necesar în acest sens, întrucât prin natura activităților gestionate, o parte dintre colegii mei au trebuit zilnic să fie prezenți la birou. Aici, în cadrul OTP Bank, totul a decurs foarte bine, asigurându-se tot echipamentul tehnic și de protecție solicitat. Pandemia a creat și oportunități de dezvoltare, a dus comunicarea la un alt nivel, la care ne-am adaptat rapid, pentru că, în operațional e o atmosferă foarte vie, o comunicare extrem de intensă și continuă, o forfotă aparte, care ne place. Suplimentar, în această perioadă, în cadrul OTP Bank au avut loc o multitudine de seminarii și cursuri de dezvoltare personală, a echipei, de întelegere a contextului. Fiind online, cursurile au putut fi accesate de un număr mare de colegi, ceea ce a adus un plus de valoare în evoluția echipei.

„Economia de după pandemie” se va adapta nevoii de digitalizare, impactului major asupra vieții reale a lumii virtuale, telemuncii, a corelării pregătirii profesionale cu realitatea economică? Pandemia s-ar putea dovedi a fi un catalizator pentru progresul exponențial al femeilor în afaceri și o oportunitate de a corecta prejudecata inerentă de gen?
Cred că economia este într-un continuu proces de adaptare și găsire de noi soluții, în toate domeniile dezvoltându-se noi modalități de gestionare a relațiilor cu clienții și de vânzare. Acest nou mod de lucru este dezvoltat și în OTP Bank, unde o serie de procese au migrat și în online pentru a oferi alternative clienților.
Cu siguranță telemunca va fi parte integrantă din activitatea fiecăruia de acum înainte, însă este necesară și o adaptare legislativă în același ritm, astfel încât să putem duce digitalizarea la un nivel superior atât la nivel de angajat, cât și la nivel de client. Cu toate acestea, consider că este necesar să păstrăm un echilibru între interacțiunea directă și cea digitală și să oferim fiecărui client/partener/angajat opțiunea de a alege modul de comunicare.
Personal, nu am această prejudecată și consider că integritatea, etica, profesionalismul, preocuparea pentru a face lucrurile din ce în ce mai bine, curajul, inițiativa, implicarea și pasiunea, asezonate cu ceva umor sunt elementele de succes și progres în afaceri pentru oricine.


Maria Ghețea și-a luat licența în Marketing la Academia de Studii Economice din București. Cariera sa în sectorul bancar a început în 1997 și de 16 ani lucrează la una din băncile renumite din România, OTP Bank. În 2017 a preluat Direcția Operațiuni, în calitate de Director, având ca principale responsabilități coordonarea și eficientizarea operațiunilor de back-office, incluzând centralizarea activităților tranzacționale din cadrul unităților teritoriale.
Maria Ghețea este și Ambasador – promotor al activităților privind educația financiară a copiilor și adulților în cadrul Fundației Dreptul la Educație.
Entuziasmul și energia extraordinară, flexibilitatea, respectarea colegilor şi ascultarea atentă a acestora, încadrarea şi respectarea termenelor limită, oferirea de soluţii eficiente clienţilor prin implementarea de îmbunătăţiri constante în sistemele informatice, sunt comportamente care au ghidat-o de-a lungul anilor în cadrul OTP Bank şi care au dus la crearea unor relaţii solide şi de calitate cu clienţii interni şi externi.
Maria Ghețea a fost premiată în cadrul galei „Femei care schimbă România” ediția 2021. Interviul a fost publicat în ediția din mai a revistei „Femei care schimbă România”, revistă care poate fi citită pe site-ul www.piatafinanciara.ro.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0