-->

New Business Dimensions, 10 ani de succes pentru companie și clienții săi

New Business Dimensions, 10 ani de succes pentru companie și clienții săi

Ce poate rezulta atunci când pui la un loc oameni pasionați de banking cu oameni pasionați de tehnologie? O combinație de succes care poate fi de folos atât noii companii create din acest amalgam prețios cât și băncilor sau altor instituții care lucrează cu aceasta. Pentru că, o corectă analiză a informatiillor și implicit o optimizare a proceselor operaționale este crucială pentru buna funcționare a unui business și pentru profitabilitatea sa.

Unde am întâlnit acestă combinație reușită de IT și Banking?

La New Business Dimensions: compania fiind lider de piață pe nișa în care operează, respectiv raportare statutară și business intelligence în sectorul financiar din România.

Anul acesta NBD aniversează 10 ani de existenţă, 10 ani de provocări care se dovedesc că au condus compania la success în afaceri.

“Compania s-a format în 2010 dintr-o echipă mixtă de bancheri și oameni veniți din IT cu vastă experienţă în sisteme informatice bancare. NBD s-a  constituit din acești oameni și cu scopul de a răspunde nevoilor diverselor bănci comerciale: aplicații software specifice, raportări, chiar consultanță pe măsură ce a crescut nivelul de încredere”, ne spune Emanuel Oană, Managing Director al New Business Dimensions.

Vorbind de momente cruciale în dezvoltarea companiei, o coincidență fericită a fost faptul că “la momentul acela BNR, în contextul unei proaspete prezenţe a României în UE, începuse să reglementeze după noi cerinţe raportările cerute către băncile comerciale şi implicit automatizarea transmiterii acestora către BNR. Echipa noastră, care știa bine atât IT cât și banking, a demonstrat că se pricepe excelent să conceapă o soluţie automatizată de raportări care să ţină cont de aceste cerinţe. Aşa a luat naştere BIND – platforma de raportări a NBD”. ne spune interlocutorul nostru. Recent, FinMedia i-a decernat premiul e-Product în banking, distincție care vine să răsplătească cei 10 ani de dezvoltare a acestui produs vârf de lance al NBD.

“În esenţă toate rapoartele agregă date. Raportările pot fi generate din diverse baze de date ale diverselor aplicații informatice. În contextul în care bancile îşi realizează raportările descentralizat, există neșansa să apară neconcordanțe în raportări. Cum se implică NBD din acest punct de vedere? “Noi am conceput un model informatic de validare a datelor la un nivel anterior raportării, pentru ca în momentul în care faci această raportare să ai trasabilitate şi uniformitate în datele tale. Platforma BIND e implementată începând cu 2010 la mai mult de 50% din băncile din România şi este un instrument activ al acestor bănci.

NBD este astăzi lider detașat în segmentul său de business având un număr de implementări relevante care stau mărturie a poziţiei  de lider ocupate.

Dacă BNR a fost principalul potențator de business, prin impunerea acelor standarde de care aminteam anterior, astăzi raportările marca NBD ajung și la alte entități de supraveghere.

“Datele fiind aranjate după un model dezvoltat şi perfecţionat de NBD în cursul acestor implementări, dau încredere celor cu care lucrăm. Și nu e e puțin lucru! Pentru că datele sunt printre cele mai importante active ale oricărei companii. Relația noastră cu clienţii noştrii este una de tip continuu. Certitudinea că facem lucrurile cum trebuie e susţinută atât de faptul că nu am pierdut niciun client cât și de faptul că, dincolo de raportările uzuale am trecut la alt tip de analiză a informaţiilor, folosind intrumente şi servicii software de tip “Artificial Inteligence şi Machine Learning”.

Evident că am vrut să aflăm și care sunt acestea. “O primă direcție de dezvoltare a fost cea de ADVANCED ANALYTICS. În relaţie cu clienţii noştrii dispuneam de o mulțime de date. Lucram cu serii de date cu continuitate și uniformitate pe ani de zile. Nu ne-am mai rezumat la prezentarea lor statică, tabelară sau grafică, gen clasicul EXCEL, ci, utilizând modele de statistică avansată (AI&ML), am încercat să definim corelații, să dezvoltăm trenduri, să facem predicţii, aplicând diverşi algoritmi, specifici de machine learning și inteligența artificială. Principalii furnizori de astfel de tehnologii pentru noi au fost MICROSOFT și ORACLE.

Iar lucrurile nu s-au oprit aici, ci au mers și mai departe. “Pe de o parte înțelegem bankingul foarte bine. Pe de altă parte am lucrat cu foarte multe date și am demonstrat că știm și foarte bine să le prelucrăm, dincolo de raportare. Ne-am dezvoltat o viziune asupra proceselor bancare din exterior, fără ca ceva legat de apartenența la o bancă sau alta să ne poată altera capacitatea de analiză. Observam unde se pot îmbunătăți anumite lucruri și știam și cum să o facem. Și așa am consolidat divizia noastră de consultanță dezvoltând un parteneriat cu UiPATH al cărui produs final – roboţi software asigură automatizarea unor procese.

Compania este într-un proces de continuă dezvoltare, ideile de afaceri apar, chiar dacă numărul de clienți nu poate crește foarte mult, dată fiind limitarea pieței. Totuși, cum reglementările se schimbă, standardele de raportare sunt și ele revizuite periodic, clienții din portofoliu dau mereu de lucru specialiștilor de la NBD. Și astfel corebusiness-ul se menține pe o linie predictibilă. Dar lucrurile nu se limitează aici pentru cei de la NBD.

“În 2017 am planificat o nouă etapă de dezvoltare, o primă pilotare a noului proiect a avut loc în 2018 iar în 2019 lucrurile s-au accelerat. Despre ce ar fi vorba? De extrapolarea modelelor de lucru din sfera bancară la alte domenii cum ar fi asigurările, sectorul auto, cel al furnizorilor de energie sau telecom. Asta pentru că înțelegem bine chestiunile legate de lucru cu date, de la raportare statutară și până la analiza cea mai avansată. Până la urmă, facturi, client, furnizori au și băncile, au și cei din energies, au alte industrii. Guvernanța datelor are acelaşi înţeles pentru toţi. Vrem să le arătăm și celor din alte domenii că, agregarea datelor trebuie făcută unitar și cu un scop precis.. Managementul datelor este o activitate care, tratată profesionist, îți poate folosi, dându-ți predictibilitate în fluxul operațional, ajutându-te să îți faci o proiecţie a business-ului tău cât mai corectă. Și, în final, o planificare corectă, cu optimizări adecvate, nu poate decât să îți aducă o creștere de business și profitabilitate”, conchide interlocutorul nostru.

Norel Moise

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0