OTP Bank România contribuie la educaţia financiară a tinerilor

OTP Bank România contribuie la educaţia financiară a tinerilor

În perioada ianuarie – martie 2017, 519 elevi au beneficiat de cursurile de educație financiară și de orientare în carieră organizate de Fundația „Dreptul la Educație“ în școlile și liceele din 8 localități, un proiect strategic al OTP Bank România, dezvoltat începând cu anul 2014.

În primele trei luni ale acestui an, cei patru traineri ai Fundației Dreptul la Educației au ajuns în Arad (Școala Gimnazială Csiky Gergely), Alba (Liceul Romano-Catolic Gusztav Karoly, Alba și Școala Gimnazială Sebeș Pal, Rîmetea), Hunedoara (Liceul Teoretic Téglás Gábor, Deva), Sibiu (Școala Națională de Gaz din Mediaș), Prahova (Liceul Tehnologic Agromontan Romeo Constantinescu), Bacău (Colegiul Național Vasile Alecsandri), Vrancea (Liceul Pedagogic Spiru Haret) și București (Școala Generală nr. 1 Sfinții Voievozi, Școala Ferdinand I, Colegiul Național Mihai Viteazul, Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu).

Fiecare unitate de învățământ implicată în proiect a găzduit, în săptămânile Școala Altfel, cursuri de educație financiară organizate pe durata a patru ore fiecare sau module de orientare în carieră desfășurate pe parcursul a 12 (școla generală), respectiv 16 ore (liceu). De altfel, în 2017, Fundația a reușit să implementeze programele pentru prima dată în Mediaș (Sibiu), Rîmetea (Alba), Deva și Bacău.

Dintre toți elevii participanți la programele Fundației în aceste trei luni, 320 au beneficiat de modulele de educație financiară, în timp ce 199 au aflat detalii despre pașii de care trebuie să țină cont când își planifică o carieră, prin module dedicate.

„Activitatea Fundației Dreptul la Educație este una dintre prioritățile OTP Bank România, în dorința de a le oferi tinerilor acces la proiecte de educație financiară care să îi ajute în alegerile pe care le fac pe termen lung. Este important ca viitorii adulți să fie responsabili din punct de vedere financiar, iar investiția OTP Bank România într-un proiect de educație financiară care a cunoscut o amploare din ce în ce mai mare după momentul implementării, în 2014, ne motivează să fim un membru și mai activ al comunităților”, a declarat László Diósi – CEO, OTP Bank România şi Președinte al Fundației „Dreptul la Educație”

Metodologia de învăţare folosită de Fundație în cadrul cursurilor predate se numește EDUTAINMENT și se bazează pe interacţiune, promovând un mediu motivant pentru tineri. Această metodologie reuneşte concepte din psihologie, comunicare și marketing, iar informațiile prezentate în cadrul sesiunilor de pregătire fac referire la concepte economice și financiare de bază, într-un limbaj adaptat vârstei elevilor, considerând experiența de peste 20 de ani a Fundației Fáy András, înființată de OTP Bank în Ungaria.

„Ne bucură faptul că încă de la începutul anului 2017 am reușit să adăugăm localități noi din România în care am implementat programele Fundației „Dreptul la Educație“. Din septembrie 2014, când am început predarea cursurilor de educație financiară, și până în 2017, am îmbogățit conținutul educațional. Trainerii noștri au reușit să aibă un aport la dezvoltarea cunoștințelor financiare și să orienteze în carieră un număr de 2.826 elevi. De fiecare dată analizăm input-ul elevilor de la finalul cursurilor, astfel ținând pasul în timp real cu nevoile lor“, a declarat Nora Dobre, Director Fundația „Dreptul la Educație”.

Până în prezent, trainerii Fundației Dreptul la Educație au ajuns în 21 de localități, din 13 județe, predând proiectele Fundației către 2.826 de elevi din 43 de școli.

„După părerea mea, acest training a fost foarte util, deoarece este o pregătire pentru greutățile vieții de adult. Cred că acest tip de traininguri ar trebui aduse mai mult în incinta școlilor din București. O idee ar fi să introducă educația financiară în programa școală sau liceală. Mulți tineri intrați în viață se lovesc de diverse probleme economice la vârsta de 18 ani.“ (Elev clasa a 8-a, Școala Gimnazială Anastasia Popescu, București)

„Înainte de a începe această activitate, îmi doream să îmi folosesc timpul într-un mod util, iar acest lucru s-a întâmplat. În concluzie, pot spune că mi-a fost utilă această activitate și am rămas cu o părere bună.“ (Elev clasa a 12-a, Grup Scolar Petru Maior, Reghin)

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0