Performanța în Online Banking, premiată de Piața Financiară și FinMedia

Performanța în Online Banking, premiată de Piața Financiară și FinMedia

Serviciile de online banking oferite de băncile din România, atât pe componenta de net cât și pe cea de mobile, au  crescut și s-au dezvoltat în ultimul deceniu extraordinar iar utilitatea lor s-a dovedit incontestabilă, fapt confirmat și de actuala situație de pandemie cu care ne confruntăm, telemunca, relaționarea și comunicarea de orice fel de la distanță, folosind intens calculatorul și telefonul, devenind omniprezente.

Așa cum v-a obișnuit în ultimii 12 ani, Piața Financiară a continuat și în acest an monitorizarea dinamicii şi evoluţiei serviciilor de online banking (internet banking şi mobile banking) furnizate de băncile locale. Cea de-a 12-a cercetare întreprinsă de Finmedia cu privire la serviciile bancare la distanță pentru 2019 comparativ cu anul 2018 s-a, bucurat de sprijinul a 12 bănci comerciale, cu o cotă de piață de 76% din totalul activelor la finalul anului 2018.

Câteva constatări la serviciile de mobile banking: extrem de multe aplicații, dezvoltări și îmbunătățiri în beneficiul clienților, cu creșteri de 66% (72% în 2018) la valoarea tranzacțiilor efectuate, de 52% (65% în 2018) la numărul total de tranzacții, de 54% (84% în 2018) la numărul total de autentificări și de 25% (37% în 2018) a numărului total de clienți.

 

În cazul serviciilor de internet banking, la toate categoriile de date cerute s-au înregistrat creşteri procentuale faţă de anul 2018, de 11% (22% în 2018) la valoarea totală a tranzacţiilor, de aproape 300 miliarde de euro. Cu 20% (16% în 2018) a crescut numărul de tranzacţii, cu 15% (16% în 2018) a crescut şi numărul de clienţi activi ai băncilor, în timp ce numărul total de clienţi a înregistrat o creştere procentuală de 18% (9% în 2018).

Toate calculele și tabele pe categoriile analizate conform răspunsurilor oferite de băncile comerciale, se vor regăsi în studiul “Online banking 2019” care va fi publicat în revista „Piaţa Financiară” din luna iunie 2020.

Conform rezultatelor reieșite din aceste tabele vom oferi diplomele acestei Gale de premiere pentru performanțele obținute în anul 2019  și vom începe cu categoria:

Best Performance in Internet Banking

La indicatorul NUMĂR TOTAL DE CLIENȚI

  1. Premiul pentru Cel mai mare și cea mai mare creștere a NUMĂRULUI TOTAL DE CLIENŢI în 2019 – BCR
  2. Premiul pentru Cel mai mare NUMĂR TOTAL DE CLIENȚIcategoria bănci medii în 2019 – GARANTI BBVA
  3. Premiul pentru Cel mai mare NUMĂR TOTAL DE CLIENȚI și cel mai mare
    NUMĂR TOTAL DE CLIENȚI ACTIVIcategoria bănci mici în 2019 – IDEA BANK

La indicatorul NUMĂR TOTAL DE CLIENȚI ACTIVI

  1. Premiul pentru Cel mai mare NUMĂR TOTAL DE CLIENŢI ACTIVI în 2019 – ING BANK
  2. Premiul pentru Cea mai importantă creștere a NUMĂRULUI TOTAL DE CLIENŢI ACTIVI în 2019 – BANCA TRANSILVANIA

La indicatorul VALOAREA TOTALĂ A TRANZACȚIILOR

  1. Premiul pentru Cea mai mare VALOARE TOTALĂ A TRANZACȚIILOR în 2019 – BCR
  2. Premiul pentru Cea mai importantă creștere a VALORII TOTALE A TRANZACȚIILOR în 2019 – VISTA BANK

La indicatorul NUMĂRUL TOTAL AL TRANZACȚIILOR

  1. Premiul pentru Cel mai mare NUMĂR TOTAL DE TRANZACȚII în 2019 – ING BANK
  2. Premiul pentru Cel mai mare NUMĂR TOTAL DE TRANZACȚII și cea mai mare VALOARE TOTALĂ A TRANZACȚIILORcategoria bănci mici în 2019 – IDEA BANK

La indicatorul VALOARE MEDIE A UNEI TRANZACŢII

  1. Premiul pentru Cea mai mare VALOARE MEDIE A UNEI TRANZACŢII PERSOANE FIZICE în 2019 – OTP BANK

La indicatorul VALOAREA TRANZACŢIILOR EFECTUATE CU CARDUL (e-commerce)

  1. Premiul pentru Cea mai mare VALOARE A TRANZACŢIILOR EFECTUATE CU CARDUL (e-commerce) PERSOANE JURIDICE în 2019 – BANCA TRANSILVANIA
  2. Cea mai mare creștere a VALORII TRANZACŢIILOR EFECTUATE CU CARDUL (e-commerce) PERSOANE JURIDICE în 2019 – LIBRA INTERNET BANK

La indicatorul PONDERE A NUMĂRULUI DE CLIENȚI

  1. Premiul pentru Cea mai mare PONDERE A NUMĂRULUI DE CLIENȚI PERSOANE JURIDICE ai serviciului de internet banking în totalul numărului de clienți ai băncii în 2019 – OTP BANK

 

Best Performances in Mobile Banking

La indicatorul NUMĂR TOTAL DE CLIENȚI AI SERVICIULUI DE MOBILE BANKING

  1. Premiul pentru Cel mai mare NUMĂR TOTAL DE CLIENȚI în – BCR
  2. Premiul pentru Cel mai mare NUMĂR TOTAL DE CLIENȚI în 2019 – categoria bănci medii OTP BANK
  3. Premiul pentru Cel mai mare NUMĂR TOTAL DE CLIENȚI în 2019 – categoria bănci mici VISTA BANK
  4. Premiul pentru Cel mai mareNUMĂR TOTAL DE CLIENȚI PERSOANE JURIDICE și cea mai mare VALOARE TOTALĂ A TRANZACȚIILOR la categoria  PERSOANE JURIDICE în 2019 – BANCA TRANSILVANIA

La indicatorul NUMĂR TOTAL DE TRANZACȚII EFECTUATE DE CLIENȚI AI SERVICIULUI DE MOBILE BANKING

  1. Premiul pentru Cel mai mare NUMĂR TOTAL DE TRANZACȚII și cel mai mare NUMĂR TOTAL DE AUTENTIFICĂRI în 2019 – ING BANK

La indicatorul VALOAREA TOTALĂ A TRANZACȚIILOR EFECTUATE DE CLIENȚI AI SERVICIULUI DE MOBILE BANKING

  1. Premiul pentru Cea mai mare VALOARE TOTALĂ A TRANZACȚIILOR în 2019 – BANCA TRANSILVANIA
  2. 20. Premiul pentru Cea mai mare VALOARE TOTALĂ A TRANZACȚIILOR în 2019 – categoria bănci medii OTP BANK
  3. 21. Premiul pentru Cea mai mare VALOARE TOTALĂ A TRANZACȚIILOR în 2019 – categoria bănci mici VISTA BANK
  4. 22. Premiul pentru Cea mai mare VALOARE TOTALĂ A TRANZACȚIILOR la categoria PERSOANE FIZICE în 2019 – ING BANK
  5. 23. Premiul pentru Cea mai mare creștere a VALORII TOTALE A TRANZACȚIILOR în 2019 – LIBRA INTERNET BANK
  6. Premiul pentru Cea mai importantă creștere a a VALORII TOTALE A TRANZACȚIILOR la categoria PERSOANE FIZICE în 2019 – BANCA COMERCIALĂ FEROVIARA

La indicatorul CREȘTERI PROCENTUALE LA MAI MULTE CATEGORII

  1. Premiul pentru Cea mai mare creștere a NUMĂRULUI TOTAL DE CLIENȚI, a NUMĂRULUI TOTAL DE TRANZACȚII și a NUMĂRULUI TOTAL DE AUTENTIFICĂRI în 2019 – CEC BANK
  2. 26. Premiul pentru Cea mai importantă creștere procentuală la NUMĂRUL TOTAL DE CLIENȚI, NUMĂRUL TOTAL DE TRANZACȚII, NUMĂRUL TOTAL DE AUTENTIFICĂRI și VALOAREA TOTALĂ A TRANZACȚIILOR la categoria PERSOANE JURIDICE în 2019 – GARANTI BANK

DIPLOMĂ DE EXCELENȚĂ, PREMIU SPECIAL pentru un proiect al CERTSIGN și anume:

  1. Semnătura calificată și identificarea utilizatorilor la distanță, în condiții echivalente cu prezența fizică, pentru piaţa de banking din România

 

În mai 2019, în urma parcurgerii cu succes a unui audit de certificare, certSIGN  a devenit singura companie din România și una dintre puținele la nivel european care oferă semnătură electronică calificată la distanţă, soluția Paperless certSIGN fiind certificată QSCD (Qualified Signature and Seal Creation Device) conform Regulamentului eIDAS nr. 910/2014 şi regăsindu-se în lista dispozitivelor acreditate la nivelul Comisiei Europene.

Modalitatea de identificare a utilizatorilor, componentă a soluției certSIGN Paperless, se realizează prin intermediul unei soluții video iar premiera națională constă în faptul că aceasta este auditată și certificată ca fiind echivalentă cu prezența fizică – condiție obligatorie pentru emiterea certificatelor calificate așa cum prevede Regulamentul eIDAS.

Așadar, certSIGN propune un ecosistem care asigură identificarea clienților și crearea semnăturii electronice calificate la distanță în condițiile legislației europene și naționale, primul Beneficiar al acestui proiect fiind First Bank.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0