Pericolul creștereii prețurilor afectează și industria ambalajelor de hârtie. Apel imperativ la consum rațional!

Pericolul creștereii prețurilor afectează și industria ambalajelor de hârtie. Apel imperativ la consum rațional!

Pe fondul blocării accesului la materia primă rusească, prețul hârtiei pe piața europeană a explodat astăzi!Majoritatea producătorilorde hârtie kraftau anunțatun val de scumpiri fără precedent cu procente ce variază între 30 – 40% și care intră în vigoare de îndată, motiv de îngrijorare în rândul industriei tipografice autohtone și așa destul de afectată de recesiune. Măsura se suprapune cu informația neoficială conform căreia, Guvernul Ucrainei a decis confiscarea tuturor mărfurilor aflate în tranzit dispre Rusia,situație în care se află și o cantitate mare de hârtie destinată fabricii de ambalaje Exonia, volum de peste 250 Tone.

Producătorul german Lenzing AG (Lenzing.com) ne-a notificat astăzi o majorare a prețului de 400 €/Tona la hârtiakraft din care producem sacoșe personalizate, fără îndoială cea mai mare creștere a prețului din istortia companiei, care alături de majorarea costurilor transportului, duce inevitabil la un impact major în prețurile tuturor ambalajelor fabricate din hârtie.

Majorarea preţului hârtiei este în primul rând consecința creșterii costurilor materiilor prime implicate înprocesele de producție. Deja de anul trecut, în Europa a crescutpreţul celulozei tip NBSK (NorthernBleachedSoftwood Kraft – celuloză sulfat albită din pastă de lemn nordic de esență moale cu fibră lungă), la care deja se aliniaseră fabricanții: Botnia, West Fraser, Billerund, CanforPulp, Domtar, Mercer International, Södra şi alţii.

Nici producătorii de celuloză NBSK din Asia și SUAnu au făcut excepție, majorând prețurile la unison.

Alt tip de materie prime ce intră în compoziția hârtiei este dioxidul de titan (denumit și alb de titan), substanță adăugată în compoziţia hârtiei pentru a îi conferi opacitate și un grad mai mare de alb, înregistrează scumpiri istorice, în acest sensDuPontTitanium Technologies anunţă o creştere a preţului dioxidului de titan (TiO2) DuPont Ti-Pure pentru toate capacitățile de producție din Europa.

Creșterea costurilor cu utilitățile de peste 300% pentru utilizatorii industriali din ultimele 12 luni, dar mai ales blocarea importurilor de hârtie din Federația Rusă, coroborate cu creșterea cererii de sacoșe fabricate din hârtie, sunt consecințe ale situației geopolitice din această perioadă, în care noi, producătorii de ambalaje din Uniunea Europeană suntem victime colaterale, alături de partenerii noștri – lanțurile de retail și operatorii din HoReCa, care sunt cei mai importanți consumatori de sacoșe biodegradabile manufacturate din hârtie la Fabrica De Ambalaje Exonia.

Având în vedere capacitatea mare de procesare a fabricii noastre din Iași de peste 3.500 Tone anual și a faptului că avem alți 5 furnizori europeni de hârtie, blocarea accesului la achiziție pe piața rusă, nu ne va afecta pe termen scurt, datorită stocurilor pe care le deținem în depozitele companiei.

Însă, pe termen lung, continuarea tendinței de creștere a consumurilor și de scumpire a hârtiei, arputea duce la colaps industria procesatoare de celuloză și hârtie, cu consecințe catastrofale pentru multe industrii aflate în aval.

Din acest considerent, lansez un apel la toți marii consumatori de sacoșe din hârtie dar și de ambalaje în general, să inițieze cât mai urgent posibil programe de stimulare a consumului responsabil din partea utilizatorilor finali, care trebuie să înțeleagă faptul că sacoșele fabricate de noi sunt extrem de rezistente, permit re-utilizarea de cel puțin 3-4 ori, să nu le mai considere de unică întrebuințareși să contribuie astfel la reducerea cantităților de materii prime necesare fabricării lor,care sunt accesabile greu în această perioadă și cu costuri din ce în ce mai mari.

„Nu credeam să vină vreodată ziua în care să cerem imperativ clienților să își reducă consumul, să raționalizeze utilizarea produselor noastre și în consecință să ne transmită comenzi cât mai rar și cu tiraje cât mai reduse… Ne adaptăm la situație și sperăm să depășim această perioadă nefastă pentru industria românească”, a declatat Tiberiu STOIAN, CEO Grup EXONIA.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0