Profit net de 113 milioane euro în 2014 pentru Raiffeisen Bank

raiffProfit net a fost de 113 milioane euro în 2014, faţă de 104 milioane de euro în 2013. Valoarea totală a activelor a înregistrat o creştere de 8% faţă de nivelul din 2013, de la 5,92 miliarde euro la 6,41 miliarde euro. Rata solvabilităţii de 20,4% indică o lichiditate sănătoasă şi o capitalizare solidă. Rata rentabilităţii capitalului de 17% confirmă o creştere profitabilă. Rata creditelor neperformante a scăzut până la 7,5% faţă de 8,7% cât era în 2013.

Raiffeisen Bank a realizat un profit net de 113 milioane euro în 2014, faţă de 104 milioane euro, cât înregistra în 2013, o creştere de 9%. Valoarea totală a activelor Raiffeisen Bank a ajuns la 6,41 miliarde euro, în creştere cu 8% faţă de cele 5,94 miliarde euro cât erau la finele lui 2013. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, volumul total al creditelor a crescut cu 4%, până la 3,81 miliarde euro, iar depozitele au avansat cu 7%, ajungând la 4,7 miliarde euro. Raportul credite/depozite este în prezent de 81%, înregistrând o îmbunătăţire faţă de anul trecut. Veniturile băncii s-au menţinut la acelaşi nivel ca în 2013, respectiv 455 milioane de euro, faţă de 454 milioane de euro.
Rata solvabilităţii Raiffeisen Bank a fost de 20,4% la sfârşitul anului 2014. Într-un context economic încă dificil, cheltuielile nete cu provizioanele au scăzut la 71 de milioane euro comparativ cu 2013, când erau 81 de milioane de euro. Acest lucru s-a datorat în principal segmentului de persoane fizice care şi-au îmbunătăţit comportamentul de plată, în timp ce persoanele juridice rămân încă sensibile la modificările din mediul economic. Rata creditelor neperformante a înregistrat o scădere la 7,5%, faţă de 8,7% cât era în 2013, mult sub media sistemului bancar din România.
„Mă bucur că am reuşit şi în 2014 să avem rezultate excelente în condiţii de piaţă cu destule incertitudini. Un profit net de 113 milioane de euro, o rată a rentabilităţii capitalului de 17% şi o rată a creditelor neperformante în scădere sunt realizări de care putem fi mândri. Am reuşit în 2014 să creştem numărul de clienţi pe anumite segmente, să creştem veniturile în corporate banking, să atragem mai multe depozite şi să reducem costurile operaţionale cu încă un procent. Toate aceste lucruri ne spun că în 2014 am mai făcut un pas important pentru a fi mai buni şi pentru a deveni mai eficienţi” a spus Steven van Groningen,
preşedinte  CEO Raiffeisen Bank. Ca rezultat al măsurilor luate de bancă pentru creşterea eficienţei şi pentru diversificarea
surselor de venituri, raportul cost/venituri a ajuns anul trecul la 55,4% faţă de 60%, cât era în 2013. O tendinţa îmbucurătoare şi confirmată în 2014 este aceea că tot mai mulţi clienţi folosesc canalele electronice pentru a face operaţiuni – cu efecte deopotrivă în eficientizarea activităţii şi în satisfacţia clienţilor. Numărul utilizatorilor Raiffeisen Online a depăşit 110 mii (+16% faţă de anul trecut), în timp ce numărul utilizatorilor Smart Mobile aproape s-a dublat, ajungând la 19.500.
Raiffeisen Bank deserveşte aproximativ 2 milioane de clienţi persoane fizice, 100.000 IMMuri şi 7.700 de companii. La finalul anului 2014, reţeaua Raiffeisen Bank numără 527 de unităţi (faţă de 528 în decembrie 2013), peste 1.100 de ATM-uri şi aproximativ 13.000 de EPOS-uri. Banca avea la sfârşitul anului 2014 5.409 angajaţi, faţă de 5.484 în decembrie 2013.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1