Raiffeisen Bank România – a doua bancă ce adoptă SEQR, soluţia de plată de pe mobil prin scanare de cod QR

Raiffeisen Bank România – a doua bancă ce adoptă SEQR, soluţia de plată de pe mobil prin scanare de cod QR

Aplicația de plată mobilă SEQR, cu ajutorul căreia utilizatorii pot plăti direct de pe smartphone prin scanarea unui cod QR, va putea fi folosită în curând de clienții Raiffeisen Bank România, ca urmare a unui acord semnat de bancă și compania suedeză Seamless, dezvoltatorul aplicației. Raiffeisen este, astfel a doua instituție bancară care permite plățile cu SEQR în România, după Garanti Bank.

„SEQR va fi o parte importantă a portofoliului de oferte pentru clienți. Cererea pentru aplicații de plată cu telefonul mobil este mare și continuă să crească”, a spus, într-un comunicat oficial, Florin Boldescu, manager Departament Clienți de Casă în cadrul Raiffeisen Bank România.

„Acordul nostru cu Raiffeisen Bank ne întăreşte pe mai departe poziţia în Europa. Ne bazăm pe o creştere puternică a plăţilor mobile printre clienţii de pe continent. Oferind clienţilor posibilitatea de a folosi SEQR, Raiffeisen Bank şi alte bănci europene îşi pot rezolva problemele într-o manieră profitabilă şi rapidă, fără a mai avea nevoie de a-şi dezvolta soluţii proprietare scumpe, care cer timp îndelungat”, a declarat Peter Fredell, CEO al Seamless.

SEQR, aplicație care conectează contul bancar al clientului cu casa de marcat sau cu platforma online de plată a comercianților prin intermediul unui cod QR, este cea mai utilizată soluție pentru plățile mobile în magazine și mediul online din Europa.

Tehnologia permite plata în magazinele de retail tradițional, la terminalul POS, online, în magazinele de e-commerce sau a facturilor prin scanarea, cu ajutorul telefonului mobil, a unui cod QR. Plata se va realiza direct din contul bancar al clientului, fără să mai fie nevoie de card.

Cum funcționează o astfel de tranzacție de plată, la terminalul POS: clientul inițializează aplicația SEQR instalată pe telefonul mobil, scanează codul QR imprimat pe terminalul POS, introduce un cod PIN pentru autentificarea și autorizează tranzacția. La final va primi pe telefonul mobil chitanța tranzacției. Operațiunea se desfășoară similar și în celelalte cazuri, clientul urmând să scaneze codul QR de pe site-ul de e-commerce sau de pe factură.

În România, aplicația a fost lansată în 2012, în parteneriat cu GarantiBank, iar în prezent poate fi utilizată în 2.000 de puncte de vânzare. Aplicația poate fi descărcată gratuit din AppStore, Google Play și Windows Store.

Fondată în 2001 și activă în 26 de țări, compania suedeză Seamless procesează peste 3,1 miliarde de tranzacții anual, prin 525.000 puncte de vânzare active.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0