România, pe locul 5 la nivel global în grupul de fintech XTB, ca active și număr de clienți. Planurile XTB de dezvoltare pentru 2024

România, pe locul 5 la nivel global în grupul de fintech XTB, ca active și număr de clienți. Planurile XTB de dezvoltare pentru 2024

Obligațiunile, social tradingul, portofelul virtual cu card multivalută și pensiile private, în vizorul XTB pentru extinderea din acest an. 

România se află pe locul cinci în topul piețelor companiei fintech de investiții online XTB, în privința numărului de active administrate și a numărului de clienți, aproape jumătate dintre aceștia alegând investițiile în ETF-uri. 

Dacă în anul 2020, 26% dintre investitorii XTB din România alegeau ETF-urile, procentul a crescut, în 2023, la 44,5%. Un alt indicator pentru preferința față de ETF-uri este acela că jumătate dintre clienții noi au debutat cu acest tip de active pentru planul lor de investiții. 

În plus, România se află pe locul patru în ce privește atât numărul de investitori nou înregistrați, cât și performanța activității acestora. Clienții XTB din țara noastră aleg să investească, în principal în următoarele ETF-uri: 

  1. iShares Core MSCI World UCITS ETF
  2. iShares Core MSCI EM IMI UCITS ETF 
  3. iShares Core S&P 500 UCITS ETF 
  4. Vanguard S&P 500 UCITS ETF USD 
  5. iShares Core Global Aggregate Bond UCITS ETF

Acest lucru indică faptul că România a avut o contribuție majoră la rezultatele financiare preliminare pentru 2023, anunțate de grupul XTB. Creșterea dinamică a bazei de clienți la nivel global, combinată cu o volatilitate sporită pe piețele financiare a dus la un profit net consolidat record de 175 milioane euro și venituri de 351 milioane euro.  

Anul 2023 a fost un an record pentru compania XTB la nivel de grup în privința achiziției de clienți, precum și a creșterii activității lor de investiții. La sfârșitul anului 2023, numărul de clienți a ajuns la 897.000, iar până la 29 ianuarie 2024 alți 38.100 clienți și-au deschis conturi de investiții la XTB. În plus, numărul de clienți activi a crescut cu 51%, ajungând la 408.500 la sfârșitul anului 2023. 

2023 este o dovadă că XTB se află pe traiectoria corectă pentru a obține rezultate stabile și reproductibile – nu doar în ceea ce privește performanța financiară, ci și la nivel operațional. Datorită campaniilor intense de marketing și a dezvoltării continue a ofertelor noastre de produse, aplicația noastră devine prima alegere pentru toți cei care doresc să își gestioneze economiile atât în mod activ, cât și pasiv”, a declarat Omar Arnaout, CEO-ul XTB. 

Planurile XTB de dezvoltare pentru 2024

În urma implementării recente a planurilor de investiții bazate pe ETF-uri și a lansării beneficiilor de tip dobândă pentru fondurile neinvestite, XTB intenționează să își dezvolte în continuare ofertele de investiții prin extinderea segmentelor de investiții pasive și prin adăugarea de produse atractive pentru o bază de clienți mai largă. Această strategie este așteptată să accelereze transformarea în curs a XTB de la un broker CFD, la o aplicație universală de investiții.

Planul de dezvoltare a produselor în 2024

În al doilea trimestru al anului 2024, XTB intenționează să își extindă oferta de investiții pasive prin adăugarea unei alte clase de active – obligațiunile. Acestea vor include obligațiuni emise de guverne (inclusiv cele din SUA, Marea Britanie, Germania și Polonia), dar și obligațiuni corporative, emise de companii globale renumite sau care au un rating relativ sigur (de la AAA la BBB).

Al doilea trimestru al anului va marca, de asemenea, lansarea planificată a Social Trading. Această nouă funcționalitate este menită să sprijine investitorii în luarea unor decizii de investiții calculate, urmărind activitatea unora dintre cei mai de succes investitori ai XTB. 

Întrucât există un potențial de dezvoltare a segmentului de investiții pe termen lung, în a doua jumătate anului 2024, compania XTB intenționează să lanseze un produs care să răspundă nevoilor clienților săi: conturile IKE și IKZE (cele care vizează conturile de pensii). În primă fază, produsul va fi dedicat clienților polonezi, urmând a fi analizată implementarea unor programe similare și pe alte piețe. Având în vedere oferta atractivă a XTB, fără comisioane pentru tranzacțiile cu acțiuni și ETF-uri de până la 100.000 de euro pe lună, se așteaptă ca acest lucru să sprijine obiectivul companiei de a atrage noi grupuri de clienți.

Totodată, până la sfârșitul anului, XTB își propune să introducă un produs care să adauge valoare dincolo de investiții. Este vorba despre un portofel virtual integrat cu un card multivalută, care va permite clienților să efectueze plăți, transferuri, schimburi valutare și investiții. Investitorii activi vor beneficia, astfel, de posibilitatea de a transfera liber fonduri între toate conturile lor XTB.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0