SEQR by Garanti Bank, cea mai nouă şi mai simplă soluţie de plată cu telefonul mobil

SEQR

Ieri a fost lansată SEQR, cea mai nouă, mai simplă, mai sigură şi eficientă soluție de plată cu telefonul mobil de pe piaţa locală. Soluţia SEQR, care a fost dezvoltată de compania suedeză Seamless și adoptată de Garanti Bank România, se bazează pe coduri QR și pe o aplicație, iar „în spate” are platforma de tranzacționare a celor de la Seamless, prin care se procesează 3,1 miliarde de tranzacții anual, prin intermediul a 525.000 de POS-uri în întreaga lume. Soluția SEQR a fost lansată de suedezi în 2011 și vine cu avantajul unor costuri mai scăzute pentru comercianți, iar pentru clienți asigură confort și securitate sporită.

Disponibilă gratuit pentru iPhone și Android pe App Store și Google Play, aplicaţia conectează contul clientului Garanti Bank cu casa de marcat sau cu platforma online de plată a comercianților prin intermediul unui cod QR.

„România este prima piață pe care Garanti lansează serviciul SEQR. În funcție de rezultatele proiectului, produsul va fi adoptat și de alte subsidiare ale Garanti. Soluția este implementată de Garanti Technologies, compania care furnizează servicii IT întregului grup Garanti”, a declarat Fatih Arpas, ICT & Logistical Support Service Director.

„Viziunea noastră este că soluția SEQR să devină un standard în piață, ceea ce înseamnă că orice consumator va avea posibilitatea să facă o plată în acest mod la orice retailer. Am ales Garanti Bank pentru că este cea mai deschisă bancă din România către inovaţie şi tehnologie”, a declarat Bogdan Săcuiu, vicepreședinte vânzari Seamless.

Unul dintre cei mai importanți diferențiatori ai soluției SEQR este costul pentru comercianți, acesta fiind și principalul mesaj de marketing al companiei pentru acest produs. Dacă pentru clientul magazinelor plata prin coduri QR se face fără un cost, comerciații sunt cei care suportă costul tranzacțiilor. „În cazul SEQR, aceste costuri sunt de două ori mai mici decât cele în cazul cardurilor!”, subliniază Bogdan Săcuiu. Sistemul SEQR presupune transferul de bani direct din contul cumpărătorului în cel al comerciantului, fără fără să fie nevoie de card. Se evită astfel utilizarea sistemelor organizațiilor de plată (Visa, MasterCard) și costurile aferente.

Securitatea este foarte importantă în cazul soluției SEQR. Diferența esențială între o astfel de plată și una cu cardul este ca nu sunt transmise informații sensibile de la cumpărător la vânzător. În mod tradațional, clientul trebuie să dea cardul vânzătorului, pentru a-l trece prin terminalul de plată, iar pe internet datele de card trebuie introduse în pagina comerciantului. În cele mai multe cazuri, plata cu cardul este sigură, dar există destule îngrijorări legate de transmiterea datelor. De cealaltă parte, subliniază Bogdan Săcuiu, mediul SEQR nu presupune transmiterea de date catre comerciant. Clientul trebuie doar să transmită aprobarea prin  aplicația instalată pe telefonul mobil, iar sistemul face plățile în back-end.

Pentru a realiza plăți în sistemul SEQR deţinătorul de smartphone trebuie să fie client al Garanti Bank, să descarce și să instaleze pe terminalul mobil aplicația. PIN-ul va fi definit la instalarea aplicației. După instalare va trebui să „lege” aplicația de contul Garanti, printr-un proces de autentificare. Acest lucru se va putea face din internet banking, la ATM sau direct la sucursala băncii.

Casieria magazinului are imprimat un cod QR unic de identificare. Casierul selectează opțiunea de plată prin cod QR, iar terminalul transmite în centrul de procesare al sistemului SEQR detaliile tranzacției inițiate la casieria respectivă. De cealaltă parte, clientul inițializează aplicația de plata SEQR și scanează codul QR imprimat pe casierie, iar apoi introduce codul PIN pentru autorizarea tranzacției. Aplicația transmite către centrul de procesare faptul că posesorului telefonului, la care este „legat” contul Garanti corespunzător, vrea să achite tranzacția inițiată la casieria respectivă. Sistemul SEQR procesează tranzacția și trimite apoi mesaje celor două părți. Clientul primește astfel chitanța în format electronic. El va putea vedea în aplicație detaliile tuturor plăților realizate în acest mod.

Important! Pentru plata facturilor în format clasic, clientul trebuie să scaneze codul QR imprimat pe hârtia respectiv, pașii următori fiind aceeași.

Banca mizează pe 5.000 de utilizatori şi 500 de comercianţi înrolaţi în sistem până la sfârşitul anului. Desigur, nu atât numărul de clienţi va fi important, ci volumul de cumpărărturi efectuate, dar şi extinderea reţelei de acceptare.

În prezent, se poate plăti cu SEQR în București, la Subway Upground, în rețelele de magazine Bata și For Family, precum și în locațiile HoReCa Bierhaus 67 și Ave Hotel. Soluția este în curs de implementare la nivel național în rețelele magazinelor Nike, Collective, Folli Follie, Converse, .kix, Calvin Klein Jeans, Star Place și Arsis, precum și la ceainaria Tabiet și cafeneaua Antipa. SEQR va fi disponibilă şi în alte locaţii, lanţuri de retail şi oraşe, în parteneriat cu comercianți din diverse domenii.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0