Studiu Deloitte: încrederea generației Millennial în afaceri scade dramatic în 2018

Studiu Deloitte: încrederea generației Millennial în afaceri scade dramatic în 2018

Generația Millennial (persoanele care în prezent au vârsta cuprinsă între 24 și 35 ani) a devenit mai sceptică față de misiunea și etica afacerilor, dar și față de impactul pozitiv al liderilor politici în societate, rezultă din sondajul global Deloitte “Millennial Survey” 2018, care arată o inversare abruptă a percepției pozitive exprimate la ultimele două ediții.

Tinerii Millennial își doresc o mai mare implicare a liderilor din business în societate și cred că succesul afacerilor ar trebui să se măsoare și prin rolul lor social, asupra mediului și al economiei în ansamblu, nu doar prin performanța financiară.

Rezultatele sondajului ar trebui să le dea de gândit liderilor de business, implicit din România, fiind un semnal de alarmă. Deteriorarea încrederii și a loialității angajaților are implicații asupra performanței companiilor și a economiei în general. Deși țara noastră nu a fost inclusă în studiu, atâta timp cât răspunsurile sunt similare în toată lumea, putem aprecia că tinerii români au aceleași preocupări cu ale congenerilor din alte state”, a spus Raluca Bontaș (foto), Partener Global Employer Services, Deloitte România.

Analizând rezultatele studiului, vedem că tinerii din respectiva generație au o agendă diferită de cea a afacerilor, așa cum o percep ei. Astfel, consideră că prioritățile companiilor ar trebui să fie crearea de locuri de muncă, inovarea, îmbunătățirea calității vieții personale și profesionale a angajaților. În schimb, în opinia lor, companiile se concentrează asupra generării profiturilor, a eficientizării și a producției de bunuri și servicii. Deși admit că afacerile trebuie să obțină profituri pentru a realiza și obiectivele stabilite de ei, cei chestionați apreciază că ar trebui ca afacerile să găsească un echilibru între prioritățile angajaților și performanța financiară”, a mai spus Raluca Bontaș.

Principalele constatări ale sondajului “Millennial Survey” 2018:

– Mai puțin de jumătate dintre Millennials consideră că întreprinderile se comportă etic (48% în 2018, față de 65% în 2017) și că liderii din business contribuie la îmbunătățirea climatului social (47%, față de 62%)

– 44% cred că liderii din business generează un impact pozitiv în societate, prin comparație, doar 19% au aceeași părere despre liderii politici

– 75% dintre Millennials cred că multinaționalele au potențialul de a contribui la rezolvarea provocărilor economice, sociale și de mediu

– 43% estimează că își vor părăsi locurile de muncă actuale în decurs de doi ani, cu 15% în creștere față de 2017

– doar 28% vor să rămână mai mult de cinci ani la actualele locuri de muncă

– 62% dintre cei care vor să plece de la actualele locuri de muncă în următorii doi ani apreciază că “gig economy” este o alternativă viabilă

– În rândul angajaților din Generația Z, loialitatea este chiar mai scăzută, 61% spunând că își vor părăsi locurile de muncă actuale în următorii doi ani

– 17% dintre Millennials se tem că o parte sau chiar toate slujbele lor vor fi înlocuite ca urmare a schimbărilor aduse de Industria 4.0

– În cazul organizațiilor care utilizează extensiv tehnologiile Industriei 4.0, procentul este aproape dublu

– Doar 36% dintre Millennials și 42% din Generația Z au răspuns că angajatorii îi ajută să înțeleagă și să se pregătească pentru schimbările asociate Industriei 4.0

Totuși, sondajul arată o diferență între percepția asupra afacerilor și cea a mediului politic. Faptul că tinerii cred că multinaționalele au mai mult potential să contribuie la rezolvarea problemelor sociale, economice și de mediu decât politicienii ar trebui să motiveze liderii din business să aibă un impact mai mare în societate, dincolo de crearea de locuri de muncă și generarea profiturilor.

Una dintre întrebările esențiale este: ce pot face companiile pentru a reține angajații în contextul scăderii încrederii și a loialității? Analizând comparativ răspunsurile din edițiile anterioare, putem concluziona că diversitatea, incluziunea și flexibilitatea – de unde și când lucrează – sunt politici cheie pentru menținerea lor. Totodată, companiile ar trebui să răspundă temerilor și nevoilor legate de schimbările produse de Industria 4.0”, a adăugat Raluca Bontaș.

Sondajul din 2018 se bazează pe opiniile a 10.455 de Millennials din 36 de țări, tineri născuți între ianuarie 1983 și decembrie 1994, cu studii superioare sau universitare, angajați cu normă întreagă și care lucrează predominant în organizații mari din sectorul privat.

Sondajul mai include răspunsurile a 1.844 respondenți din Generația Z din Australia, Canada, China, India, Regatul Unit și Statele Unite. Respondenții Generației Z s-au născut între ianuarie 1995 și decembrie 1999, studiază în prezent sau au o primă diplomă de absolvire. Mai mult de o treime lucrează fie cu normă întreagă, fie cu jumătate de normă.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0