UniCredit Bank, prima bancă din România pregătită să ofere comunităţii de afaceri Angajamentul Bancar de Plată

UniCredit Bank, prima bancă din România pregătită să ofere comunităţii de afaceri Angajamentul Bancar de Plată

În premieră pentru piaţa bancară din România, UniCredit Bank oferă comunităţii de afaceri Angajamentul Bancar de Plată, un nou instrument de decontare intrat în vocabularul de specialitate cu abrevierea „BPO” („Bank Payment Obligation”).

Digitalizarea şi fluidizarea tranzacţiilor de comerţ internaţional vor impune BPO ca un instrument interbancar de referinţă, prin care se asigură efectuarea decontărilor specifice comerţului internaţional, conform unor condiţii preagreate, după compararea electronică a datelor de livrare (în raport cu informaţiile de livrare solicitate pentru plată). În esenţă, BPO poate fi privit ca un hibrid între acreditivul documentar şi plata simplă după livrare, combinând avantajele aferente fiecăreia din aceste soluţii de decontare utilizate în comerţul internaţional.

Definitoriu în cazul BPO este faptul că angajamentul irevocabil de plată este asumat de către banca emitentă faţă de banca beneficiară, în timp ce în cazul acreditivului documentar beneficiarul este compania vânzătoare/exportatoare. Elementul de noutate pe care îl introduce acest instrument îl reprezintă trecerea de la compararea manuală la compararea electronică a datelor specifice livrării, prin utilizarea de către băncile participante a unei aplicaţii electronice de comparare a datelor. În acest sens, UniCredit Bank a implementat aplicaţia de comparare electronică a datelor furnizată de SWIFT – Trade Service Utiliy.

Avantajele de care beneficiază clienţii care optează pentru utilizarea acestui instrument ca soluţie de decontare a tranzacţiilor de comerţ internaţional se referă, în primul rând, la atenuarea riscurilor asumate, prin structurarea condiţiilor incluse în BPO, dar şi la garantarea plăţii tranzacţiei, prin emiterea angajamentului irevocabil şi independent de plată de către banca emitentă. Apoi, compararea automată a datelor furnizate de vânzător asigură viteză sporită de procesare, iar primirea directă a documentelor de livrare de la vânzator oferă cumpărătorului acces rapid la bunurile/serviciile achiziţionate. Nefiind implicate costuri operaţionale legate de procesarea documentară, BPO presupune costuri reduse prin comparaţie cu cele specifice instrumentelor documentare, reprezentând, de asemenea, o soluţie flexibilă de finanţare, prin posibilitatea scontării sale.

“BPO îmbină caracterul de securitate oferit de acreditivul documentar cu uşurinţa procesului specific plăţilor simple. UniCredit se numără printre primele grupuri bancare europene care au optat pentru implementarea acestui instrument financiar, în Germania şi Italia fiind confirmate activarea lui şi încheierea primelor tranzacţii în 2014 şi 2015.
Beneficiind de experienţa acumulată în Grup, suntem acum pregătiţi să oferim şi clienţilor noştri din România această soluţie inovatoare, aliniată celor mai noi tendinţe şi tehnologii din industrie. Date fiind specificul şi caracteristicile acestui instrument de plată, luam în calcul şi posibilitatea extinderii ofertei către companii care momentan nu sunt clienţi ai băncii noastre”, a declarat Cristina Bunescu, Head of Trade Finance UniCredit Bank.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0