UNSAR reacţionează la atacul furibund şi părtinitor al COTAR

UNSAR reacţionează la atacul furibund şi părtinitor al COTAR

În ultimele zile, o asociație care reunește în principal firme din domeniul transportului de persoane și care are competențe pe alt domeniu decât al asigurărilor, a lansat în spațiul public afirmații incorecte și distorsionate referitoare la modul de funcționare a pieței asigurărilor.

Aceste afirmații agresive și defăimătoare încalcă orice principiu al informării corecte și servesc în cele din urmă unui singur scop: evitarea unei răspunderi prevăzute în legislația românească și europeană și obligarea industriei de asigurări și, implicit, a șoferilor onești, să acopere pagubele ce pot deriva din acest demers și care se pot ridica la milioane de euro.

Suntem surprinși că, pentru susținerea propriilor interese, această asociație a lansat acuzații false de o gravitate surprinzătoare la adresa unei industrii care funcționează în baza unei legislații europene și naționale foarte riguroase.

Din punct de vedere tehnic, riscurile acoperite de polițele de asigurare presupun mecanisme stricte de constituire a rezervelor, obținere de protecție prin reasigurare și eforturi operaționale și financiare complexe.

În fiecare zi calendaristică din 2019, industria de asigurări a plătit despăgubiri de peste 3,46 milioane EUR, cu aproape jumătate de milion de euro mai mult decât în fiecare zi calendaristică din 2018. Valoarea totală a rezervelor tehnice brute constituite de societățile de asigurare se situa la un nivel de circa 3,73 miliarde EUR.

Totodată, menționăm că industria de asigurări a plătit în 2019 despăgubiri aferente polițelor RCA în valoare de peste 657 mil. EUR, cu peste 70 mil. EUR mai mult față de 2018, în timp ce primele brute subscrise au crescut cu doar 39 mil. EUR în aceeași perioadă. Pe segmentul RCA, rezervele tehnice erau în valoare de peste 1 mld. EUR la finalul lui 2019.

De asemenea, din datele oficiale transmise de către autoritățile relevante ale statului, toți indicatorii de solvabilitate și lichiditate ai companiilor membre UNSAR respectă cadrul legal în vigoare. Considerăm că respectarea atribuțiilor de către fiecare organizație profesională sau instituție sunt esențiale pentru buna funcționare a industriei de asigurări și, de altfel, a unei societăți. UNSAR nu are atribuții în ceea ce privește supravegherea companiilor de asigurări, fie ele sau nu membre ale asociației.

În ultima perioadă, UNSAR a purtat un dialog instituțional absolut firesc cu instituțiile statului și cu alți stakeholderi pentru a găsi soluții constructive în ceea ce privește solicitările înaintate de către unii reprezentanți ai industriei de transport, considerând că respectarea legislației europene și a celei naționale este foarte importantă – spre exemplu depunerea plăcuțelor de înmatriculare în cazul suspendării polițelor RCA, pentru a evita cazurile în care vehiculele vor fi utilizate în această perioadă, moment în care devine posibil să și producă accidente majore. Oferim doar câteva exemple tragice: extern – accidentul provocat de conducătorul unui autocar, în care 19 români au murit și alți 28 au fost răniți în apropiere de Podgorica, capitala statului Muntenegru; intern – accidentul de circulație provocat de un tir care a intrat pe contrasens într-un microbuz de pasageri pe DN 2A Slobozia-Urziceni soldat cu 10 morți și 8 răniți sau accidentul produs pe o sosea din județul Olt de un tir care a intrat pe contrasens ca urmare a exploziei unei anvelope și a intrat în coliziune cu două autoturisme care circulau regulamentar, soldat cu moartea a 5 persoane din care doi copii de 2 și, respectiv, 4 ani. Astfel de evenimente pot surveni oricând.

Este important de menționat că, în timpul discuțiilor avute în cadru instituțional, unele părți interesate s-au opus măsurii de depunere a plăcuțelor de înmatriculare, ceea ce este, în primul rând, ilegal și, în al doilea rând, aduce suspiciuni rezonabile asupra corectitudinii și responsabilității demersului lor. Aceste daune potențiale vor cădea în sarcina asiguraților care respectă legea și care manifestă responsabilitate atunci când circulă.

Ne dorim ca, după atenuarea efectelor crizei de sănătate, să ne putem relua cu toții activitatea, indiferent de domeniile pe care le reprezentăm, la un ritm și în parametri cât mai apropiați de perioada pre-COVID-19. Suntem deschiși discuțiilor și solicitărilor, plecând de la principiul de solidaritate pe care industria de asigurări se bazează.

Astfel, tratăm cu seriozitate și cu responsabilitate situația actuală și impactul pandemiei de COVID-19 asupra românilor, societății și asupra economiei. Suntem cu toții afectați și depunem eforturi să traversăm cu bine această perioadă și să protejăm atât clienții, cât și angajații.

Prin urmare, acest demers este cel puțin surprinzător, mai ales în actuala perioadă de criză, generată de pandemia de COVID-19, putând afecta suplimentar și în mod absolut nejustificat încrederea clienților și stabilitatea unei întregi industrii de o mare importanță socială, care plătește taxe și impozite, în care lucrează câteva zeci de mii de angajați, incluzând aici și intermediarii de asigurări –  care sprijină și în aceste vremuri complicate economia națională și societatea românească.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0