Cu noi, bucureștenii, cum rămâne ?

Primăria Capitalei (PC) s-a apucat să dea dreptul Sectorului 6 (S6) să tragă parcări pe o stradă care ține de Primăria Generală. ÎNAINTE ca PC să delimiteze locurile pentru parcarea de utilitate generală, la care să aibă acces riveranii străzii aflate în propriul patrimoniu, S6, cu sprijinul organelor, a împrăștiat mașinile oamenilor ca să facă un ban bun din închirierea STRICT pe bază de DOMICILIU a unor așa-zise parcări de REȘEDINȚĂ. Mai precis, una de căciulă de număr de apartament, ca să s-ajungă la tot poporu` în mod egal (deși poporu`nu plătește deloc egal la garsonieră față de 3-4 camere iar plata se face pe persoană fizică proprietar și NU pe apartament).

Să zicem că ai doi seniori (peste 55 de ani) în activitate și copilul lor intrat la facultate, fiecare cu carnet și cu mașină dar care, ghinion, locuiesc împreună pe post de familie. Păi, după 35 de ani de muncă, deși ai o PROPRIETATE FISCALIZATĂ ÎN S6 (la fel de taxată ca reședință sau domiciliu) , ajungi în situația să nu ai nicio șansă la un loc de parcare. Ori pentru că deja l-a ocupat soțul/soția, ori pentru că ești prea tânăr, încă stai cu părinții, și de aceea trebuie să fii discriminat. Să-ți treacă cheful să mai rămâi în România după ce termini studiile sau, cazul celălalt, să divorțezi și să pleci de-acasă dacă vrei loc de parcare.

Desigur, poți să faci tot felul de artificii, de la „comisioane confidențiale” și până la mistofilirea unor date în conivență cu un vecin binevoitor, sau chiar să te dai dizabilitat, pe bază de certificat medical obținut „discutabil”. Eventual să intri în lupta de guerilla, de la ridicări de ștergătoare până la zgârieturi sau înfundări de caroserie, întrucât atribuirea locurilor nu face decât să blocheze și mai mult accesul la parcare și să mărească presiunea pe locurile rămase.

Închipuiți-vă ce s-ar întâmpla dacă într-o rețea de telefonie mobilă ar începe rezervarea canalelor de comunicație prin închiriere pe persoană. Unii, care nu au cum să întrunească niște condiții cerute arbitrar (dacă nu chiar, neconstituțional) ar trebui să aștepte zeci de minute să poată suna, dacă vor putea suna. În timp ce aleșii pe bază de criterii comunisto-comunitare, ar vorbi instant când vor ei. Sau n-ar vorbi, dar ar ține canalul ocupat.

Care-i legătura între parcare și telefonie ? Păi ambele lucrează, în mod obiectiv, cu resurse reale semnificativ mai reduse decât cererea. În treacăt fie spus, mașinile care circulă civilizat au și CASCO, consumă carburanți la care se plătesc TVA și accize ș.a.m.d., alimentând pe mai multe căi bugetul public. Cele care stau cu zilele în parcarea închiriată cu mai multă sau mai puțină birocrație, nu contribuie aproape cu nimic la veniturile statului. Asta ca să nu mai facem diferențierea, absentă din criterii, între non-Euro, Euro 2, Euro 4 sau Euro 6.

Bine, bine, dar ce legătură are parcarea cu macroeconomia ? Practic, ideea e că cei de la Sectorul 6, profitând de naivitatea celor de la PC, au oferit involuntar soluția pentru rezolvarea deficitului bugetar. Să dăm o lege să vină cei care au ieșit la pensie și cei care fac dovada că sunt bugetari, să se înscrie la plată la stat. După care, din banii care sunt disponibili, se va aloca o sumă egală fiecăruia pe post de venit lunar, să s-ajungă la toți, indiferent de activitatea fostă sau prezentă.

Dar „privații” din sectorul privat ? Ăia nu ne interesează, să se descurce cum pot, în timp ce îi fugărim noi să nu se apropopie de proprietatea locală de stat și îi taxăm „la sânge” pe unde îi prindem. Curat capitalism, curat liberal, Coane Iancului ! Rămâne, însă, o întrebare ce parafrazează un banc cu belgieni: Și cu noi, bucureștenii (capitaliști la propriu și/sau la figurat), cum rămâne ?

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0