-->

Filosofia construirii unui brand : DEDEMAN

Filosofia construirii unui brand : DEDEMAN

România a suferit în aceşti 25 de ani de neocapitalism în primul rând de pe urma slabei dezvoltări a antreprenoriatului demarat cu capital autohton. Clasa de business care a scos cel mai repede capul era formată din oameni specializaţi în afaceri cu statul. Iată că, în aceşti ultimi ani, apar la rampă români de reală valoare, care îşi propun şi reuşesc să se bată de la egal la egal cu multinaţionalele. Dintre aceştia, creatori ai unui brand de succes aşa cum şi România ar trebui să devină, am avut privilegiul să-l cunoaştem pe domnul Dragoş Pavăl, fondator, alături de fratele său, Adrian, al companiei Dedeman.

Au trecut 25 de ani de la evenimentele din decembrie 1989. Unde v-au prins evenimentele şi ce planuri de viitor aveaţi la acel moment? Ce aşteptări aveaţi referitor la schimbarea României şi trecerea la capitalism?

În 1989 eram student în ultimul an la Universitatea Al.I Cuza din Iaşi şi, ca orice tânăr, nu doar visam, ci îmi doream cu disperare să fac ceva în viaţă.

Care credeţi că au fost momentele cheie în aceşti 25 de ani?

Dintre momentele cheie pentru evoluţia ulterioară a României, consider că legile legate de restituire şi ale proprietăţii în formele actuale, întârzierea în graficul de aderare la NATO şi UE şi, nu în ultimul rând – am realizat şi eu mai târziu –, alungarea Regelui Mihai din ţară au reprezentat erori majore.

De ce aţi ales să investiţi în domeniul bricolajului? Înainte de criză, piaţa de bricolaj era dominată de jucătorii străini. Cum aţi reuşit să vă impuneţi în faţa unor reţele străine tocmai în perioada crizei?

Criza aduce odată cu ea şi oportunităţi, iar noi am avut inspiraţia să le exploatăm la maximum. Decizia concurenţilor noştri internaţionali de a opri investiţiile ne-a încurajat să ne asumăm riscul să investim într-o perioadă în care în toate domeniile preocuparea principală a companiilor a fost subzistenţa.

Faptul că sunteţi o companie cu capital 100% românesc a fost un avantaj în perioada dificilă a crizei? Aţi cunoscut mai bine piaţa, clienţii comparativ cu jucătorii străini?

Oriunde pe planetă firmele locale sunt avantajate de un naţionalism local, care, constat cu bucurie, a apărut şi la noi. Aceasta dovedeşte inteligenţa clienţilor români, care au înţeles că alegând produse şi servicii de la firme româneşti dăm o şansă românilor să rămână în ţară şi în final tuturor ne va fi mai bine.

Poate deveni povestea de succes Dedeman un model românesc de comerţ? Poate fi aplicată această „reţetă” şi în alte domenii?

Succesul nostru demonstrează că în orice domeniu este posibil ca românii să fie performanţi şi să reuşească.

De ce sunteţi atât de discret? Presa cu greu vă „prinde”, iar apariţiile dumneavoastră publice sunt destul de rare. Nu credeţi că povestea Dedeman ar trebui cunoscută de tinerii antreprenori, pentru a vedea că se poate creşte o afacere şi fără să faci afaceri cu statul?

Este opţiunea noastră, a fiecăruia, să fim discreţi şi rezervaţi.

Care este următorul pas pentru Dedeman şi care ar trebui să fie următorul pas pentru România?

În ceea ce priveşte compania Dedeman, următorul nostru pas este extinderea în afara ţării. Dacă ne referim la România, este necesară digitalizarea urgentă a ţării.

Ce ar trebui să nu lipsească din Proiectul de ţară România 2039? Unde vedeţi România peste 25 de ani?

De pe lista scurtă nu ar trebui să lipsească investiţiile masive în educaţie, continuitatea în asigurarea funcţionării corecte şi eficiente a justiţiei, eficientizarea folosirii resurselor naturale în folosul tuturor românilor şi o strategie urgentă capabilă să oprească declinul populaţiei României. În acest sens, eu personal îmi doresc ca peste 25 ani România să aibă 25 de milioane de locuitori.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 2