ING România: profit net de 391 milioane lei la 9 luni, cu jumătate peste cel din 2015

ING România: profit net de 391 milioane lei la 9 luni, cu jumătate peste cel din 2015

ING Bank România a înregistrat un profit net de 391 milioane lei în primele nouă luni, cu 56% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului precedent, anunţă instituţia bancară într-un comunicat. Excluzând câştigurile din tranzacţia cu acţiuni Visa, profitul net ING România în primele 9 luni a crescut cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la 290 de milioane, potrivit comunicatului.

ING România a înregistrat rezultate solide în primele nouă luni din 2016. Creşterea creditării şi atragerea a peste 100.000 de clienţi activi noi demonstrează că strategia noastră de business este eficientă. Vom păstra direcţia actuală de dezvoltare şi, în 2017, ne propunem să ajungem la o cotă de piaţă de 10% clienţi cu salarii”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING România.

În primele trei trimestre ale anului 2016, venitul total a crescut cu 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015, ajungând la 988 milioane lei, mai anunţă ING. Câştigul se datorează dezvoltării afacerii şi veniturilor din tranzacţia cu acţiuni Visa. Excluzând impactul vânzării acestor acţiuni, venitul total s-a ridicat la 865 milioane lei, o creştere de 16%.

De asemenea, costurile operaţionale au atins pragul de 470 de milioane lei, cu 13% mai mult decât în perioada similară a anului precedent, în principal prin creşterea costurilor cu angajaţii, a costurilor de reglementare şi a investiţiilor în tehnologie. Costurile cu provizioanele de risc au ajuns la 53 de milioane lei, faţă de 32 milioane lei în primele nouă luni din anul precedent, variaţie care vine din creşterea în volum a creditelor noi. Rata creditelor neperformante s-a îmbunătăţit, de la 5,4% în perioada ianuarie – septembrie 2015, la 4% la sfârşitul lui septembrie 2016. Raportul costuri/ venituri este de 54,4% (47,6% incluzând tranzacţia cu acţiuni Visa), cu ROE la 19,3% (26,2% incluzând tranzacţia cu acţiuni Visa).

Totodată, portofoliul de credite a ajuns la 17 miliarde lei la sfârşitul lunii septembrie 2016, o creştere de 29% în ultimele 12 luni. În primele nouă luni din 2016, ING a atras peste 100.000 clienţi activi noi, o creştere aproape dublă (+88%), comparativ cu perioada similară a anului 2015.

Datele financiare mai arată că fondurile atrase s-au ridicat la 20,7 miliarde lei, la sfârşitul lunii septembrie 2016, cu 26% mai mult decât la sfârşitul lunii septembrie 2015. Portofoliul de credite a înregistrat, de asemenea, o creştere de 29%, de la 13,2 miliarde la 17 miliarde RON la sfârşitul lunii septembrie 2016. Evoluţia a fost determinată în principal de creşterea creditelor pentru persoane fizice şi pentru IMM-uri. Creditarea în lei a crescut cu 53%, la 11,3 miliarde lei.

ING mai anunţă că începând din 18 octombrie 2016, clienţii pot tranzacţiona fonduri mutuale prin serviciul mobil ING Home’Bank, indiferent dacă înainte de această dată aveau sau nu un portofoliu de fonduri. Până în prezent, posesorul unui portofoliu de fonduri mutuale putea vizualiza evoluţia acestuia în aplicaţia ING Home’Bank. Acum, printr-un proces foarte simplu şi transparent, clienţii pot deschide relaţia de investiţii şi achiziţiona fonduri mutuale printr-un singur click. La fel de uşor pot găsi informaţii suplimentare despre fondurile mutuale, direct în ING Home’Bank sau pot solicita o întâlnire cu un specialist din ING Office.

De asemenea, şi ING Group a publicat rezultatele financiare pentru trimestrul trei al 2016, raportând un profit net de 1.336 milioane Euro (0,35 Euro pe acţiune), o creştere de 22,3% de la an la an.

ING România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0