INTESA SANPAOLO derulează o competiție internațională dedicată elevilor de liceu din 8 țări europene

INTESA SANPAOLO derulează o competiție internațională dedicată elevilor de liceu din 8 țări europene

Rețeaua FLITIN – Financial Literacy International Network a Grupului Intesa Sanpaolo promovează inițiativa S.A.V.E. (Sostenabilita, Azione, Viaggio, Esperienza) Ambassadors, prima ediție internațională dedicată elevilor de liceu (cu vârste între 16 și 18 ani) din Albania, Bosnia și Herțegovina, Croația, Egipt, Ungaria, Moldova, România și Serbia care doresc să se implice activ si să aibă o nouă abordare a stilului de viată, urmărind obiectivele sustenabilității economice și de mediu.

Inițiativa, bazată pe conținutul S.A.V.E., un tur virtual, o călătorie către un viitor sustenabil realizat de Muzeul Economiilor (www.savetour.it), își propune să aducă tinerii mai aproape de temele sustenabilității, economiei circulare, incluziunii sociale și educației financiare.

După o prezentare introductivă susținută de tutorii FLITIN, clasele de liceu participante, din fiecare țară au fost invitate să identifice provocările critice din orașul lor, din punct de vedere ecologic și social și să propună soluții. În acest scop a fost necesară interacțiunea cu administrația locală, asociațiile și întreprinderile din zonă și, acolo unde a fost posibil, discuții cu cetățenii. Apoi, echipele din fiecare liceu au realizat câte un proiect de lucru în care au prezentat constatările cercetării lor și propunerile pe care le-ar face Primariei sau instituțiilor locale pentru a rezolva cel puțin una dintre situațiile identificate.

Cele mai bune opt proiecte, câte unul din fiecare țară, au fost evaluate în cadrul unui eveniment online, de un juriu prezidat de președintele Intesa Sanpaolo, Gian Maria Gros-Pietro și format din Marco Elio Rottigni, șeful Diviziei Bănci Subsidiare Internaționale, Luisa Ferreira, șeful Programului Social Institutul BEI și Giovanna Paladino, director și curator al Muzeului Economiilor https://www.museodelrisparmio.it/home-en/

Distincții speciale au fost acordate proiectelor din Republica Moldova, Croația și Ungaria. Premiile simbolice au fost alese în concordanță cu valorile și obiectivele inițiativei S.A.V,E Ambassadors astfel: 

  • Echipa din Republica Moldova va beneficia de o zonă cu 30 de copaci plantați special pentru această ocazie într-o țară în curs de dezvoltare, care poate fi geolocalizată și monitorizată datorită unei aplicații dedicate.
  • echipele din Croația și Ungaria vor primi spre “adopție” 20 de urși polari și respectiv 10 țestoase marine dintr-o specie pe cale de dispariție, în cooperare cu WWF.

Aceasta este o modalitate de recunoaștere a nivelului de responsabilitate și înțelegere ale aspectelor referitoare la sustenabilitatea economică și a mediului susținute de acest proiect. 

„Ideea competiției este de a promova conștientizarea problemelor de mare relevanță pentru viitorul noilor generații din opt țări diverse din punct de vedere cultural și economic. Inițiativa promovată de FLITIN își propune să ajute adolescenții să înțeleagă complexitatea alegerilor sustenabile și implicațiile economice și potențialul de includere și reducere a inegalităților pe care le implică”, a declarat Giovanna Paladino, director și curator al Muzeului Economiilor.

FLITIN (Financial Literacy International Network) este o rețea de ambasadori ai Grupului Intesa Sanpaolo al cărei scop este să răspândească educația financiară în Italia și în diferitele țări în care Divizia Internațională a Băncilor Subsidiare este prezentă: Albania, Bosnia și Herțegovina, Croația, Egipt, Cehia, Ungaria, Moldova, România, Serbia, Slovacia, Slovenia și Ucraina. O rețea internațională care își propune să împărtășească cunoștințe, abilități, metodologii, instrumente, resurse și experiențe în domeniul educației financiare, cu un singur obiectiv general: creșterea nivelului de alfabetizare economică financiară a cetățenilor, cu standarde înalte de calitate și conform instructiunilor OCDE. 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0