Obligațiunile Artprint, prima tipografie privată înființată după 1990, debutează la BVB

Obligațiunile Artprint, prima tipografie privată înființată după 1990, debutează la BVB

Obligațiunile corporative emise de Artprint București (ATPR23) – prima tipografie privată înființată după 1990 în România – intră la tranzacționare pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT) al Bursei de Valori București (BVB), fiind a cincea companie care face pasul pe piața de capital din România în acest an.

Astfel, Artprint este prima tipografie care listează la BVB obligațiuni. Societatea a derulat în perioada 10 – 13 decembrie 2019 un plasament privat de obligațiuni prin care a atras 3,89 milioane lei. Obligațiunile au o maturitate de 4 ani și o dobândă fixă de 9% pe an, plătibilă semestrial.

„Artprint este a cincea societate antreprenorială care face pasul pe piața de capital în acest an. Ne bucurăm când vedem venind la bursă o societate ale cărei determinare și adaptabilitate sunt atuurile cu care își scrie de 30 de ani povestea într-o piață atât de dinamică precum este cea a tipăriturii. Totodată, suntem încântați că această emisiune de obligațiuni este doar un prim pas al companiei pe piața de capital, în pregătirea listării acțiunilor Artprint. Piața de capital este un ecosistem, în care fiecare își îndeplinește rolul său, și putem spune că succesul rundei de finanțare derulată de Artprint a depins în mare măsură de Goldring, unul dintre cei mai activi brokeri în atragerea de finanțare pentru societăți”, a declarat Radu Hanga, Președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București.

În cadrul plasamentului privat, Artprint a emis 38.902 obligațiuni cu o valoare nominală de 100 de lei/ obligațiune, care au fost cumpărate de 50 de investitori, dintre care 47 persoane fizice și 3 persoane juridice.

„Pentru Artprint este un prim pas, de altfel foarte important, privind schimbarea de paradigmă pentru finanțarea prin mecanismele pieței de capital, în condițiile în care băncile și alți finanțatori sunt omniprezenți in viața societăților. Este o provocare sub toate aspectele, operațional, investițional, managerial, care implică schimbări inclusiv în cultura organizației”, a spus Cezar Răsuceanu, director general și acționar fondator al Artprint.

Plasamentul privat și admiterea la tranzacționare a obligațiunilor au fost asistate de Goldring, în calitate de Consultant Autorizat.

„Bursa ca alternativă de finanţare şi oportunitate de investiţie este ideea care ghidează cele 2 categorii de actori ai pieței de capital, emitenții și investitorii. Prin plasamentul privat, urmat acum de listarea obligațiunilor Artprint, demonstrăm, încă o dată, rolul funcțional al pieței de capital, acela de mijlocire a cererii și ofertei de «oportunități de investiție». În ultimii ani, am urmărit modul în care oamenii citesc și folosesc noile tehnologii pentru a citi și ajunsesem, la un moment dat, să pariez că cititul în format de print este pe cale de dispariție. Instinctul m-a înșelat și am observat cu plăcere că și cei tineri citesc și, potrivit rapoartelor internaționale, industria de print este în creștere. Mă aștept ca și această perioadă de distanțare să fi ridicat apetitul pentru cartea tipărită. În acest context, reușita în finanțarea print-ului ne-a adus o mare satisfacție”, a afirmat Virgil Zahan, Directorul General al Goldring.

Artprint va folosi finanțarea atrasă pentru finanțarea programului de investiții, pentru restructurarea finanțării capitalului și pentru finanțarea necesarului de capital de lucru. Dincolo de perspectiva strategiei financiare, obiectivul strategic al acestui plasament constă în testarea apetitului investitorilor pentru afacerea Artprint, validarea valorii societății de către piață și creșterea acesteia pentru pregătirea admiterii la tranzacționare a acțiunilor Artprint.

Societatea a fost înființată în anul 1990, iar începând cu anul 2011, odată cu preluarea de către Cezar Alexandru Răsuceanu fiul, Artprint și-a schimbat strategia prin revizuirea portofoliului de produse pe care le tipărește, cât și a segmentului/ segementelor de piață pe care le deservervește. Astfel, s-a trecut la producția de carte și tipărituri cu tiraje mari și s-a renunțat la produsele de tipar cu tiraje mici sau intensive în muncă manuală. În egală măsură, au fost abordate editurile mari din România și s-a renunțat treptat la clienții mici sau cei cu risc de credit mare. În prezent, Artprint coloborează cu aproape toate editurile de carte din România și este unul dintre cei mai importanți furnizori pentru acestea, cu un tiraj de aprox. 4,5 milioane cărți anual. Procesul de transformare a antrenat investiții în utilaje precum și achiziția unor competitori (utilaje și portofoliu de clienti), respectiv Romprint, Cronoman și Cicero Frazi.

Artprint a încheiat anul 2019 cu venituri de 35 milioane lei, în creștere cu 43% față de nivelul din 2018, și un profit EBITDA de 2,1 milioane lei, cu 38% peste cel din 2018.

Societatea are un capital social de 1,01 milioane lei, divizat în 101.010 acțiuni cu o valoare nominală de 10 lei/ acțiune. Administratorul unic al societății, Cezar-Alexandru Răsuceanu, deține 99% din capitalul social, iar Constanța Răsuceanu are 1% din acțiuni.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0