Premieră în România: UniCredit a emis un BPO

Premieră în România: UniCredit a emis un BPO

UniCredit a emis primul Angajament Bancar de Plată ( „Bank Payment Obligation” – BPO) de la noi pentru decontarea unei operaţiuni comerciale. Constractul se derulează între Adiss SE, companie din domeniul tratării apelor uzate, şi furnizorul său, compania germană Huber, producător de instalaţii pentru tratarea apei.

unicredit bank

Angajamentul Bancar de Plată, intrat în vocabularul de specialitate cu abrevierea „BPO”, este un angajament asumat de o bancă, în general banca principală a unui importator, de a plăti la cerere sau la maturitate o anumită sumă de bani către banca exportatorului, după compararea electronică a anumitor date.

Bazat pe încrederea dinte cumpărător şi vânzător, Angajamentul Bancar de Plată se plasează între acreditivul documentar şi transferul bancar (ordin de plată simplu).

În urmă cu câteva săptămâni, publicaţia Global Finance a desemnat UniCredit “Inovator în trade finance în 2016” pentru platforma sa complet digitalizată pentru execuţia BPO.

În octombrie 2014, UniCredit finaliza prima tranzacţie BPO din Germania. Operaţiunea a avut loc între o companie germană şi una japoneză. În februarie 2015, aceeaşi bancă a încheiat prima tranzacţie BPO din Italia.

Suntem foarte mândri să fi emis primul Angajament Bancar de Plată (BPO) în România, pentru că acest lucru subliniază o dată în plus poziţia noastră de lideri în digitalizare în tranzacţiile bancare. Prin BPO, putem oferi clienţilor noştri companii o soluţie care combină procesarea automată a decontărilor cu un management de cost atent, plăţi prompte şi opţiuni financiare pentru vânzător. Suntem în avangarda acestui segment, în condiţiile în care am fost şi prima bancă ce a procesat Angajamentul Bancar de Plată în Germania şi Italia, şi ne pregătim acum pentru mai multe pieţe”, a afirmat Gianfranco Bisagni, director adjunct Corporate & Investment Banking în cadrul grupului UniCredit.

Acest Angajament Bancar de Plată este primul încheiat vreodată de către o bancă din grupul UniCredit în Europa Centrală şi de Est. Este un reper important pentru UniCredit, în condiţiile în care suntem interesaţi să extindem disponibilitatea decontărilor de comerţ sigure şi eficiente peste tot în regiunea central şi est europeană şi dincolo de aceasta. Utilizarea inaugurală a BPO în România demonstrează recunoașterea în creştere a băncilor şi corporaţiilor pentru beneficiile semnificative oferite de BPO. Mai mult decât atât, UniCredit a devenit şi prima banca pregătită să ofere BPO în Bulgaria”, a declarat Enrico Minniti, Head of Central & Eastern Europe Corporate & Investment Banking în cadrul UniCredit.

UniCredit este una dintre cele mai mari instituţii financiare în Europa, cu o prezenţă în 16 ţări  şi o reţea globală pe 50 de pieţe. Grupul are active de peste 850 de miliarde de euro. În Europa Centrală şi de Est, UniCredit este lider de piaţă, cu aproape 3.500 de sucursale şi active de aproximativ 146 de miliarde de euro.

În România, UniCredit Bank este un „one-stop-shop” pentru servicii financiare şi deserveşte peste 600.000 de clienţi.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0