Raiffeisen Bank – creştere puternică în primul trimestru al anului 2018

Raiffeisen Bank – creştere puternică în primul trimestru al anului 2018

Activele totale ale băncii au ajuns la 37,21 miliarde lei, în creştere cu 13% faţă de martie 2017 ; Portofoliul de credite al băncii era de 23,24 miliarde de lei, o creştere de12%, de la an la an; Depozitele clienţilor au crescut cu 17% (an pe an), în condiţiile în care ratele de dobândă se menţin destul de scăzute; Profitul net în primele trei luni a fost de 212 milioane de lei, mai mult decât dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut; Rata creditelor neperformante a ajuns la 5,3% în primul trimestru din din 2018, faţă de 8,3% în martie 2017.

Activele totale ale Raiffeisen Bank au crescut în primul trimestru al acestui an până la 37,21 miliarde lei (creştere an pe an, de 13%). Motorul principal al acestei evoluţii puternic pozitive a fost activitatea de creditare.
Creditele acordate clienţilor au crescut în valoare netă cu 15%, echilibrat, pe totate segmentele de clienţi – corporaţii mari şi medii, IMM şi persoane fizice. Raiffeisen Bank a încheiat primul trimestru al acestui an cu un profit net de 212 milioane de lei, mai mult decât dublu, faţă de 31 martie 2017. Creditele acordate corporaţiilor mari şi medii au crescut în fiecare lună din 2018 (o creştere de 18%, an pe an), preponderente fiind finanţările de proiecte sau creditele de tip overdraft. Creditele IMM au fost susţinute în principal de programul Cosme, cu o creştere de 21% an pe an. Raiffeisen Bank are surse de finanţare variate, care vor permite băncii şi în viitor să finanţeze economia românească în mod responsabil şi sustenabil.
Pe partea de economisire, depozitele atrase de Raiffeisen Bank au crescut cu 17% în primul trimestru al anului 2018 (an pe an) şi au depăşit valoarea de 30,4 miliarde de lei.
“Avem rezultate foarte bune în primul trimestru al anului 2018, rezultate care se bazează atât pe creşterea creditării, mai ales pentru Corporaţii şi IMM, cât şi pe majorarea depozitelor atrase de la clienţii noştri. Avem astfel satisfacţia contribuţiei noastre importante la finanţarea economiei româneşti” a spus Steven van Groningen, preşedinte & CEO Raiffeisen Bank.
Veniturile băncii au ajuns la 554 milioane lei în primele trei luni ale anului 2018, în creştere cu 16% (an pe an). Cheltuielile operaţionale ale băncii au crescut uşor faţă de nivelul din martie 2017 (320 milioane lei la finalul primului trimestru 2018).
Banca va continua să investească sume considerabile în procesul de digitalizare pentru că viitorul înseamnă produse şi servicii bancare flexibile, rapide, uşor de înţeles şi accesibile. În acelaşi timp, sumele cheltuite de bancă pentru respectarea tuturor reglementărilor europene şi naţionale care au intrat sau vor intra în vigoare în 2018 sunt semnificative. În acelaşi timp, costurile în economie au crescut, în principal din cauza creşterilor salariale şi a procesului inflaţionist, iar aceste elemente influenţează evoluţia costurilor de operare ale băncii.
Rata creditelor neperformante a ajuns la un nivel de 5,3% la final de martie 2018 (6% în decembrie 2017 şi 8,3% în martie 2017). La începutul anului 2018, Raiffeisen Bank a lansat opţiune de autorizare a plăţilor cu amprentă sau, pentru iPhone X, cu Face ID în Smart Mobile. Aplicaţia de mobile banking a crescut, ca număr de utilizatori cu 78% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În total, am depăşit pragul de 500.000 de clienţi activi în aplicaţiile de online şi mobile banking. În primele trei luni ale acestui an, clienţii băncii au făcut peste 4 milioane de tranzacţii online şi s-au logat de peste 50 de milioane de ori. În fiecare oră, clienţii se loghează de peste 8000 de ori. Numărul clienţilor care au optat pentru deschiderea unui pachet de cont curent “ZERO Simplu” sau “ZERO Tot” a crescut cu 12% faţă de primul trimestru al anului 2017, trend care confirmă direcţia de simplificarea produselor şi a utilizaţii serviciilor digitale.
Numărul de tranzacţii efectuate online cu cardurile de debit de către persoanele fizice a fost cu 30% mai mare decât în primul trimestrul 2017. Banca este lider pe piaţa cardurilor de credit cu aproximtiv 480.000 de carduri active (31 martie 2018), o creştere de 10% an pe an. 95% dintre sumele tranzacţionate prin intermediul cardurilor de credit Raiffeisen Bank sunt utilizate la POS-uri sau online pentru cumpărături. Raiffeisen Bank are unul dintre cele mai bune servicii de private banking din piaţă şi administrează active de peste 5,6 miliarde de lei pentru 1400 de clienţi care apelează la servicii de consultanţă, instrumente financiare şi servicii conexe.
Numărul de clienţi persoane fizice a rămas relativ constant raportat la martie, anul precedent, la 2 milioane. Banca are de asemenea în portofoliu, aproximativ 100.000 de IMM-uri şi 5.600 de corporaţii.
La sfârşitul primul trimestru din 2018, banca avea 5186 de angajaţi (5.224 în 31 martie 2017). Raiffeisen Bank are în prezent 445 de unităţi în toată ţara, peste 1000 de ATM-uri, 19.000 de POŞuri şi 191 de maşini multifuncţionale.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0