Rezultate ING România: un milion de clienţi, 17,6 miliarde lei credite şi profit brut de 565 milioane lei

Rezultate ING România: un milion de clienţi, 17,6 miliarde lei credite şi profit brut de 565 milioane lei

Anul 2016 a fost unul foarte bun pentru ING România anunță, care continuă creștere procesul de creştere organică bazat pe dezvoltarea serviciile digitale şi îmbunătățirea experienței oferite clienților. Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 17,6 miliarde lei iar fondurile atrase au ajuns la 22,3 miliarde lei.
Profitul brut al ING România a ajuns la 565 milioane lei (474, 6 milioane lei profit net – aproximativ 2,1% din profitul net al grupului ING la nivel global). O influenţă puternică asupra creşterii profitului brut au avut-o atât creșterea generală a activității cât și a veniturilor excepţionale obținute din vânzarea acțiunilor Visa. Numărul de clienţi a trecut de pragul de un milion, ajungând la 1003000 persoane.
Revenind la detalii, creditarea a crescut cu 3,1 miliarde lei, ajungând la 17,6 miliarde lei la sfârşitul anului 2016. Această creștere de 22% a dus cota de piață în creditare a ING România la 7,7%, de la 6,3% în 2015. Creditarea în lei a fost principalul motor de creștere, ajungând la un total de 11,7 miliarde lei, cu 37% mai mult decât anul anterior. Creditarea pentru persoane fizice a crescut cu 36%, ajungând la 9,1 miliarde lei. Pe piața împrumuturilor pentru companii, ING a fost a doua mare bancă în împrumuturi sindicalizate, cu cinci mandate de Aranjor Principal (Lead Arranger). Împrumuturile pentru IMM au crescut cu 50% comparativ cu anul anterior.
Volumul depozitelor a continuat să crească, fondurile atrase ridicându-se la 22,3 miliarde lei la finalul anului trecut, cu 20% mai mult comparativ cu decembrie 2015. În consecință, cota de piață în fonduri atrase a ING a ajuns la 7,7%, de la 6,9% în 2015. Astfel, raportul credite/depozite se situează la un nivel confortabil de 79% care lasă loc de impulsionare a creditării în cazul apariţiei unor oportunităţi. Deşi imaginea arată o bancă ce dă credite oricui, managerul a explicat că sunt respinse la fel de multe cazuri ca şi înainte de introducerea acordării simplificate. El a spus că procedura de acordare e uşoară, dar rigoarea analizei fiecărui client în parte rămânind ridicată.
Veniturile ING Bank au ajuns la 1,2 miliarde lei, cu 29% mai mult, în baza creșterii afacerii, a numărului de clienți şi a activităţii acestora, dar și datorită veniturilor excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa (123 milioane lei). În 2016, ING România a anunțat un profit brut de 565 milioane lei, cu 44% mai mult decât anul anterior.
În 2016, costurile au crescut la 665 milioane lei, cu 16% mai mult față de anul trecut, fiind în principal influențate de creșterea afacerii, a investițiilor în infrastructura IT, în dezvoltarea de aplicații, costurile cu noi angajați și costurile de reglementare. Costurile de risc au crescut la 92 milioane lei, de la 55 milioane lei în 2015, însă într-un profil de risc bine controlat; rata creditelor neperformante a continuat să scadă, ajungând la 3,6% în 2016, de la 4,3% în 2015. Raportul cost/venituri (C/I) a scăzut la 50%.
„În 2016, am văzut rezultatele muncii noastre. Sunt mândru în mod deosebit de faptul că am atins pragul istoric de 1 milion de clienți individuali activi. La această realizare a contribuit semnificativ digitalizarea produselor și serviciilor oferite, care au devenit astfel mai simple și mai potrivite profilului clienților tot mai autonomi ai ING”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

Banca e interesată în continuare de o creştere organică însă eventuale achiziţii nu sunt luate în calcul de către managementul grupului. ING România a reușit să treacă de un milion de clienți individuali activi datorită inovațiilor în mediul digital și preocupării continue de a îmbunătăți experiența pe care aceștia o au cu banca. Pe parcursul anului 2016, ING România a atras 270.000 clienți noi, cu 21% mai mult față de anul precedent. Peste 69.000 clienți au folosit ING ca bancă principală, cu 25% mai mult comparativ cu 2015 (clienți care au venituri recurente în ING și dețin cel puțin încă un produs bancar). Și in segmentul IMM, ING a depăşit un prag, acela de 10.000 de clienți, cu 23% mai mult decât în 2015.
În ultimul trimestru al 2016, ING a făcut posibilă achiziţia online de noi produse prin intermediul ING Home’Bank. Clienții ING pot achiziţiona credite de nevoi personale sau fonduri mutuale direct de pe telefonul mobil sau computer, în aproximativ 10 minute, fără a fi necesară vizita la bancă. Până la sfârşitul anului, peste 400 clienţi au cumpărat online credite de nevoi personale, în valoare totală de 5 milioane lei. Portofoliul de fonduri mutuale disponibil online are trei tipuri de fonduri, pentru nevoi şi profiluri diferite: ING Conservator, ING Moderat şi ING Dinamic. În ultimele trei luni ale 2016, peste 1.200 clienţi au cumpărat online fonduri mutuale, reprezentând 15% din totalul tranzacţiilor cu acest produs.
Numărul de tranzacţii prin aplicaţia pentru telefonul mobil a crescut în mod accelerat în ultimul trimestru al 2016 astfel încât, până la sfârşitul anului, a egalat numărul tranzacţiilor prin aplicaţia pentru desktop. Iar pentru a face mai ușoară utilizarea aplicaţiei pentru mobil, au fost lansate în 2017 opţiunea de a alege un nume de utilizator personalizat şi autentificarea prin amprentă digitală.
Anul 2016 a adus și lansarea unui nou serviciu de plăți mobile prin POS. Printr-un proiect dezvoltat cu GoSwiff și MasterCard, ING România a introdus ING mPOS, ce permite comercianților mici, mijlocii și mari să accepte plăți cu cardul oriunde s-ar afla. Tranzacțiile sunt efectuate folosind dispozitive mobile, telefoane inteligente sau tablete, conectate la un cititor de carduri, operațiune ce criptează datele astfel încât informațiile personale să rămână confidențiale.
ING România a lansat ING Point – un nou canal de distribuție ce oferă acces instant la majoritatea produselor bancare. În urma unui proiect pilot, implementat în București și în Iasi, reţeaua ING Point a fost extinsă la 8 unităţi, în centre comerciale din toată ţara, deservind până la sfârşitul anului peste 1.500 clienţi.
În 2016, ING România a continuat să susțină investițiile în societate, cu 6,3 milioane lei dedicați soluționării unor probleme sociale sau dezvoltării de proiecte în domenii relevante pentru grupurile de interes ale băncii. ING a lansat două noi proiecte: unul în zona de educație financiară (Banometru – 200 de persoane au fost ajutate să scape de datorii și să își gestioneze mai bine bugetul personal sau al familiei) și unul în zona antreprenorială (Startarium – 7.000 de utilizatori online au folosit platforma educațională pentru a învăța cum pot începe şi dezvolta o afacere). În zona dezvoltării urbane, ING a continuat să susțină Urbaniada – o competiție de proiecte pentru a face viaţa mai bună în orașe – proiectele realizate în 2016 având peste 350.000 de beneficiari. O premieră pentru ING a fost introducerea opţiunii de donație în ING Home’Bank, prin intermediul căreia, în trei luni de campanie, 3.700 de clienți au donat în total 110.000 lei pentru susținerea adăpostului de noapte Odessa, pentru oamenii străzii.
ING Group a raportat anul trecut un profit net de 4.976 milioane euro, în creștere cu 18% faţă de 2015. Performanța a fost influențată de o creștere comercială solidă, cu marje foarte bune și costuri de risc în scădere, în ciuda costurilor de reglementare mai ridicate. Randamentul capitalului (ROE) a crescut la 12%, comparativ cu 11% în 2015.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0