Vânzările de pui cresc afacerile grupului Agricola cu peste 12% în primul semestru

Vânzările de pui cresc afacerile grupului Agricola cu peste 12% în primul semestru

Cifra de afaceri a grupului Agricola Bacău a depăşit 345 de milioane lei în primul semestru al anului, o creştere de 12,7% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, se arată într-un comunicat. Grupul s-a bucurat de o creştere a afacerilor şi în prima jumătate de an din 2015, doar că, atunci, majorarea a fost de numai 3,5% comparativ cu anul 2014.

Agricola logo 2012

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a grupului Agricola, în care sunt integrate lanţul de producţie al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a avut o cifră de afaceri cu 17,6% mai mare în primele şase luni din 2016 comparativ cu acelaşi interval din 2015, până la 201,833 milioane lei.

Grigore Horoi 2

Cifra de afaceri a crescut datorită vânzărilor de carne de pui în creştere cu aproape 15% în volum (21.248 tone), comparativ cu perioada similară din 2015, în contextul menţinerii unui preţ mediu al pieţei la carnea de pasăre mai mic decât cel de anul trecut, atât în piaţa internă, cât şi pe piaţa europeană, influenţat de politicile regionale europene. AGRICOLA şi-a asumat în continuare un program de creştere, care vizează depăşirea a 40.000 tone carne de pui comercializate şi creşterea cantităţilor de produse diferenţiatoare vândute- „Puiul Fericit” şi „Puiul Fermierului”, în special. Începând cu septembrie 2016, vom creşte din nou producţia de „Pui Fericit”, precizează Grigore Horoi, preşedintele AGRICOLA Bacău

Cifra de afaceri a companiei SALBAC, şi ea parte a grupului, a crescut cu 26%, în primele şase luni, până la 59,703 milioane lei. Vânzările de salamuri crud-uscate au avut cea mai mare creştere, de 31% în valoare şi de 29% în volum. Şi grupa salamurilor fiert-afumate a marcat un salt al volumelor de 22%, cu o creştere valorică de aproape 18%.

Cifrele bune obţinute de AGRICOLA înseamnă şi noi planuri investiţionale.

Menţinem tendinţa de creştere la grupa salamurilor crud-uscate, unde suntem lideri de piaţă. Salamul de Sibiu AGRICOLA este în continuare lider detaşat în segment, cu o cotă de piaţă medie de 50%. În luna septembrie, finalizăm o investiţie de aproape 5 milioane euro în dezvoltarea capacităţii business-ului de salamuri crud-uscate cu 80 tone lunar. Capacitarea celor 1000 de tone/an este un obiectiv pe care conducerea companiei SALBAC îşi propune să-l atingă până în 2018(…). Estimările pentru 2016 indică o medie de 210 tone lunar, iar obiectivele stabilite sunt 240 tone/ lună în 2017, respectiv 270 tone/ lună în 2018”, a mai subliniat şeful AGRICOLA Bacău.

Şi categoria de semipreparate şi produse de tip ready-meal, de la fabrica Europrod, a înregistrat în primele 6 luni o creştere a cifrei de afaceri de 29%, până la 18,222 milioane lei. Vânzările acestor produse au punctat 17% creştere în volume, în special din exporturi în ţările Uniunii Europene.

Singurule companii din grup care au fost pe trend descendent comercializează produse sub brand-ul AGRICOLA. Este vorba despre Avicola Lumina Constanţa şi Agricola Magazine SRL.

AGRICOLA Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, cu o istorie de aproape un sfert de veac pe piaţa de la noi.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0