Divizia de Agribusiness a Grupului Agricover a înregistrat o cifră de afaceri de 1,19 miliarde de lei în 2015

Divizia de Agribusiness a Grupului Agricover a înregistrat o cifră de afaceri de 1,19 miliarde de lei în 2015

agricoverAgricover, platforma integrată de soluţii specializate pentru dezvoltarea afacerilor fermierilor români, a înregistrat o cifră de afaceri de 1,19 miliarde lei în anul 2015, menţinându-se la nivelul anului anterior.

Context și repere care au marcat operațiunile de Agribusiness ale Grupului Agricover în anul 2015

Piaţa de agribusiness a fost afectată, în 2015, atât de scăderea producţiei agricole a României cu peste 30%, din cauza secetei prelungite, urmată de scăderea semnificativă a preţurilor pe pieţele internaţionale, cât şi de o stagnare a pieţei inputurilor agricole (seminţe, pesticide, îngrăşăminte, motorină) pentru prima dată în ultimii 10 ani.

În acest context, Agricover s-a axat pe o serie de măsuri ce au vizat în principal eficienţa operaţională, precum reaşezarea echipelor din teren, pentru o mai bună gestionare şi deservire a unui număr în creştere de clienţi şi dezvoltarea unor noi soluţii de automatizare a proceselor care să permită creşterea volumului de tranzacţii şi reducerea timpilor de răspuns.

Investiţii: 18 milioane de Lei în abator şi silozuri

În cursul anului 2015, Agricover a demarat un amplu program de investiţii, atât în unitatea de procesare a cărnii, cât şi în infrastructura de preluare şi depozitare a cerealelor şi oleaginoaselor. Astfel, investiţiile în abator s-au axat pe modernizarea unităţii, automatizarea şi implementarea unor sisteme informatice de gestiune. Deschisă în luna iulie 2015, linia de business a atins la finalul anului capacitatea de abatorizare de 1.200 capete pe zi. Efortul investiţional a vizat şi dezvoltarea unui portofoliu diversificat de produse ambalate, listat deja în majoritatea lanţurilor de retail, precum carne de porc tranşată şi produse semi-preparate.

În acelaşi timp, investiţiile au vizat completarea dotării şi informatizarea activităţilor din baze şi silozuri, având ca rezultat creşterea acurateţii determinărilor cantitative şi calitative. În acest fel, partenerii companiei beneficiază de servicii de calitate şi de un plus de eficienţă în procesul de valorificare a cerealor.

Valorificarea şi distribuţia de legume şi fructe, desfăşurată sub programul Dor de Gust, a atins un volum de 8.200 tone de fructe şi legume româneşti valorificate în marile reţele de retail şi către industria procesatoare.

Distribuţia de inputuri a fost cea mai dinamică linie de business a companiei în 2015, înregistrând o creştere medie de peste 33% a volumelor, pe fondul unei pieţe a inputurilor agricole aflată în stagnare – pentru prima dată în ultimii 10 ani. Pentru achiziţia de seminţe şi pesticide, au fost acordate fermierilor peste 170 milioane Lei credit comercial, suplimentar faţă de creditele oferite de Agricover Credit IFN.

Valorificarea de cereale şi oleaginoase a înregistrat o scădere, atât la nivelul preţului mediu, cât şi al volumelor tranzacţionate, de circa 23% faţă de anul anterior, în 2015 fiind achiziţionate şi valorificate aproape 700.000 tone. Aceste scăderi sunt rezultatul combinat al diminuării cu 30% a producţiei de cereale la nivel naţional, dar şi a deciziei fermierilor de a amâna vânzarea cerealelor, din cauza preţului redus. Din estimările companiei reiese că fermierii au păstrat pe stoc cu 2-3 milioane de tone de cereale mai mult la finele anului 2015, faţă de anul 2014.

Portofoliul de clienţi Agricover a ajuns la un număr de 4.500 fermieri, ce lucrează o suprafaţă de 1,5 milioane hectare. Una dintre priorităţile companiei a fost extinderea numărului de clienţi medii şi mici, obiectiv urmărit şi în 2016.

Numărul de angajaţi implicaţi în operaţiunile de Agribusiness a crescut la 726 în 2015, faţă de 542 angajaţi în 2014, creştere susţinută în principal de dezvoltarea abatorului. Grupul Agricover are, în prezent, peste 850 angajați.

Perspective pentru 2016

Pentru anul 2016, operaţiunile de Agribusiness se vor axa, în principal, pe consolidarea poziţiei de piaţă, pe stabilizarea liniilor noi de business şi pe continuarea creşterii eficienţei organizaţionale. Managementul riscului rămâne o prioritate centrală pentru Agricover în 2016, în contextul în care dezvoltarea operaţiunilor de Agribusiness presupune creşterea numărului de clienţi deserviţi, în special în zona clienţilor mici şi mijlocii.

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0