Idea Bank – o idee curajoasă, articulată de polonezi şi în România

Idea Bank – o idee curajoasă, articulată de polonezi şi în România

A fost lansată oficial noua instituţie de credit din România – Idea Bank, o bancă plecată la drum în România acum 17 ani, dar redată publicului local cu o nouă identitate vizuală, un nou logo, un nou board şi mai ales o nouă viziune şi abordare a pieţei. Este un moment în care oficialii Idea Bank au transmis pieţei intenţiile lor clare: un banking nou, simplu, altfel. Plus ambiţia de performa într-atât, încât să urce în trei ani în top 10 al sistemului bancar românesc, întocmit pe criteriul activelor.
La sfârşitul anului 2013, după alte tentaive eşuate ale acţionarilor de vânzare a instituţiei, grupul polonez Getin Holding a preluat fosta bancă Romanian Internațional Bank (RIB), bancă deţinută încă din 1998 de cuplul american Daniel şi Florina Roberts.
Polonezii s-au pus pe treabă şi, temeinic şi discret, au redefinit strategia băncii, au angajat peste 100 de specialişti din alte bănci locale, s-au despărţit de 15 foşti angajaţi, au curăţit şi restructurat portofoliul băncii, au mutat headquarter-ul într-un sediu modern, au gândit pas cu pas rebrandingul şi dezvoltarea.
Banca ţinteşte două nişe distincte: clienţii de retail şi IMM-urile. Totodată, banca doreşte să convingă prin simplitate, pragmatism şi eficienţă, că bankingul modern e mult mai aproape de client. „Creşterea viitoare va fi atât organică, cât şi prin eventuale viitoare achiziţii pe plan local”, a precizat Piotr Kaczmarek, CEO Getin Holding, în cadrul conferinţei de lansare a noii bănci. La rândul său, Stephen James Orlesky (foto), CEO-ul Idea Bank, spune că 35 de sucursale nu sunt suficiente pentru ca banca să ajungă în top 10.
„Ne uităm la zonele unde ne putem deschide sucursale pentru a ne susţine prezenţa teritorială şi creşterea. Avem în vedere Oradea, Arad, Sibiu, unde nu avem prezenţă, face parte din strategia noastră””, a punctat Orlesky, cetăţean român, cu bunici din Cernăuţi.

Punctul forte al Idea Bank este, la acest moment, reprezentat de Oferta 0123, adică „un banking simplu, ca şi cum ai număra până la 3”:

0 – fotocard de debit cu zero comision de retragere la 3 milioane de bancomate (orice bancomat din lume, de la orice bancă) până la finalul anului 2015, cu condiţia de a avea virate în contul de card venituri lunare recurente de minimum 1.500 lei/lună sau cumpărături lunare de la comercianţi în valoare de minimum 700 lei.

1 – un singur document la creditul de consum Selfie – doar buletinul, fara adeverință de venit; Idea Bank este prima bancă din România care a semnat un protocol cu ANAF pentru verificarea bonităţii clienților. Caracteristicile creditului: max 90.000 lei; cu o dobândă de ROBOR + 6,9% pentru creditele de consum.

2 – în ultima lună la depozitele peste 6 luni se oferă o dobandă dublă

3 – internet banking de mare performanţă – orice tranzacţie este la 3 click-uri distanţă.

„Avem deja cinci unităţi reamenajate în Bucureşti. Mizăm însă nu atât pe extinderea reţelei de unităţi, ci mai ales pe serviciile bancare la distanţă, online. Punem la dispoziţia clienţilor noştri un serviciu de internet banking extrem de modern şi performant, implementat cu sprijinul unui furnizor din Polonia. Până la finalul anului, sperăm să oferim publicului şi servicii mobile banking”, a precizat Anca Elena Cernat, vicepreşedintele executiv al Idea Bank.

„Am gândit cu multă atenţie şi răbdare acest rebranding. Am avut la dispoziţie un buget cât al altor bănci alocat doar pentru lansarea unui singur produs. Dar avem idei, pasiune şi suntem pregătiţi să convingem!”, a conchis aceasta.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0